Jump to content
Annons

Betyg  

6 röster

1. 1. Betyg

• 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      3
    • 4
      1
    • 5
      0

Recommended Posts

Postat

* LÅTNAMN: the incredible adventure of dr bleep, part 1 & 2

* ARTIST/GRUPP: Kristoffer Zaar

* GENRE: Experimentell elektronisk musik

* LÅTLÄNGD: 5:03 + 4:14

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 6.9Mb + 5.8Mb

* STATUS: Färdig demo

Dessa två låtarna gjorde jag över tre kvällar för en månad sen eller nåt sånt, då Hunter Thompson fortfarande var vid liv.

De är löst baserade på hans bok, och de hänger ihop som en låt i två delar.

Första låten innehåller vocoder-sång med text från filmen/boken.. Men om man inte kan texten kan det nog vara lite svårt att höra - men det är så jag vill ha det. Lite småsubmim koppling.

Första delen är lite mer experimentell.. Andra delen har nog nån slags acid-house-vibb över sig. En hel del 303:a i den. Hunter var ju ganska förtjust i Acid.. 🙂

Jag är fortfarande ganska ny på det här med att producera musik, mixning, osv.. Så feedback och tips och tricks är varmt välkommet.

del1:

del2:

Annons
Postat (redigerat)

ett av mina favorit citat:

"The Edge... there is no honest way to explain it because

the only people who really know where it is

are the ones who have gone over"

Hunter S. Thompson

Redigerat av Rockfart
maxmaxmax (oregistrerad)
Postat

Hellish speed! Another day, another convertible...and finally a

bit of serious drag racing on the strip. Where can we get a hold

of a Vincent Black Shadow?

Postat

Svårt att komma med konkreta tips. Första delen är bättre tycker jag. När du börjar med mer reelt komp, så känns det som det ofta känns med den här typen av elektrotrummor, (iallfall för mig) att ljuden är lite passé. Det finns ju en hel del roligare elektrotrumljud. Sedan förstår jag att du ville vara trogen en idé.

Hantverket är helt okej. Det låter bra. Men jag skulle nog ta ut svängarna lite mer. Det är ju trots allt Hunter Thompson vi talar om. 😉

Postat

Egghuvud: Ja. jag får väl tacka dig eftersom du är den enda som ens gett nån slags respons på låtarna. Vad gäller att ljuden är "passé". Kom igen nu. Var lite alternativt för fan.. Jag skiter väl i vad det är för MODE på ljud 🙂

Men det var väl ganska snäll kritik ändå, så tack.

Det är löst baserat på Fear & loathing som sagt. Och "baserat" är nog inte rätt ord. Snarare "inspirerat".

Låtarna i fokus, kopplingen till HST lite småsublimt i bakgrunden.

Att han dog i dagarna är en ren tillfällighet och har inget med dessa låtarna att göra skall tilläggas.

Postat
Att han dog i dagarna är en ren tillfällighet och har inget med dessa låtarna att göra skall tilläggas.

Hmm.. det är vad du vill få oss att tro ja... O_o

Det kanske rent av var därför han sköt sig?

Postat

jag hade jävligt svårt för trummorna på första delen. detta är inget som jag brukar lyssna på men vill checka eftersom jag diggar filmen. gillar del 2 klart bättre, även om första nog passar bättre till filmen.

Postat

Impey: Roligt att du lyssnar iaf..

"Trummorna" på första låten är ju inte direkt några traditionella trummor. Har samplat tändare, knäckebröd och lite annat smått och gott för att bygga rytmerna, och dessutom gett det en ganska central roll i låten.. Det är bara nåt jag gillar 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.