Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har letat men inte hittat nåt som passar mej bra...

Jag vill ha en gitarr som funkar bra till metal för under 10000 kr.

Problemet är att nästan alla har svaj!!! Jag gillar Ibanez RG som

en polare har men vad jag vet finns typ inga RG-modeller med svaj...

Jag hittade en Jackson RRXT green på 4Sound och jag gillar att den är "thrash metal-grön".

http://www.guitar-planet.co.uk/wp-content/uploads/2011/09/Rhoads-RRXT-900.jpg

http://4sound.se/itempg.aspx?id=31704&artno=275206

Pickupsen spelar egentligen ingen roll för jag har ett par EMGs liggandes jag kan byta till ifall dom där

ej skulle passa mej tillräckligt.

Nå andra idéer?

Annons
Die Hard (oregistrerad)
Postat

Finns minst ett par stycken ESP under tio lakan på blocket. Fattar inte varför Ibanez envisas med att alltid sätta svajstall på sina guror. Borde sälja flera med fast stall på.

Ja det var ju verkligen en bra gura för metal det. Har du fler bra förslag? :rolleyes:

Postat

Ja det var ju verkligen en bra gura för metal det. Har du fler bra förslag? :rolleyes:

Nej jag tror detta kan vara det mest outtasight crazy och enastående guraförslag han får i denna tråd...bara att koppla in passande metalboxar så är han i himlen ha ha!

Postat

Men alla ESP är ju över 10000 förutom LTD som jag ofta ser dålig kritik på

Medans den gröna gitarren såg jag många bra recensioner...

Fast nu går jag bara in på random sidor, vet inte var man ska vända sig för ordentlig kritik

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Men alla ESP är ju över 10000 förutom LTD som jag ofta ser dålig kritik på

Medans den gröna gitarren såg jag många bra recensioner...

Fast nu går jag bara in på random sidor, vet inte var man ska vända sig för ordentlig kritik

Återigen, det finns ESP-guror på blocket under 10 000:-. Varför köpa ny när det finns pengar att spara in? Att så många sågar LTD förstår jag inte alls...delvis. Deras billigaste är inte mycket att hänga i julgranen. Duger som nybörjarguror. Men de dyrare är bra, speciellt, LTD-Deluxe modellerna som håller hög kvalitet och mycket gura för slantarna och klart bättre än mellanprisJacksons. Stirra dig inte bara blind på utseendet. Köper du en gura bara för utseendets skull finns risken att du snart blir besviken. Tröttnar du på att köra med aktiva mickar så kommer inte en mellanprisjackson låta så roligt medan t ex en ESP, eller LTD Deluxe kommer låta bra även med passiva. Tänk alltid ett steg längre innan du köper en gura.

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Nej jag tror detta kan vara det mest outtasight crazy och enastående guraförslag han får i denna tråd...bara att koppla in passande metalboxar så är han i himlen ha ha!

Jaha och det var vad han var intresserad av att höra?

Postat (redigerat)

Jaha och det var vad han var intresserad av att höra?

Troligtvis om han vill ha det bästa man kan få för pengar*** 😛

de övriga som nämns kan inte och kommer inte kunna göra samma sak som denna gura, aktivt och EMG or whatever, klart begänsande och trist try it you'll like it!!!

Redigerat av Florian le Sage
Postat

En begagnad ESP är ett bra tips, leta efter Eclipse om du är ute efter fast stall och mahogny-honk. Annars bygger Ibanez en ART-serie som är helt ok, Yamaha har sin oerhört underskattade SG, som tyvärr är svår att hitta begagnad till bra pris. Jag har aldrig haft en Jackson, så de kan jag tyvärr inte uttala mig om. Om du gillar RG kan du försöka hitta en beggad PGM, alltså Paul Gilberts signaturgitarr. Tar du modellen utan svaj (301 tror jag, kan ha fel) och slänger i hetar mickar har du ett ylande metalmonster som cuttar rakt igenom allt 🙂

sadomachine (oregistrerad)
Postat

Kan bara hålla med Die Hard där..., ESP is the way to go.....

Postat

Låter som det blir ESP. Får kika blocket å skit men det dyker sällan upp nån exakt jag vill ha i närheten där jag bor

Och ja utseendet är inte allt vet jag ju. Men man vill ju inte ha nåt man sitter å tycker är fult 🙂 jag råkade tappa min kompis Ibanez RG (lila med lila-spegel skydd) i backen en gång så tone-knoppen trycktes in och plektrumskyddet sprack. Han fick inte tag på en lika utan ett svart skydd med vita kanter. Han tyckte det blev så snyggt att jag slapp betala repareringen 😄

För mej är dock formen mindre viktigt. Det viktigaste är att den är vit, alternativt nå udda färger. Inte svart!!!

Men jaa jag kommer kolla efter nån beg ESP

Postat (redigerat)

Jag har en ESP LTD H-300. Som är helt underbar, lättspelad som få gitarrer. Låter bra med. Folk som testar den blir alltid förvånade över hur skön den är att spela på. Så ge LTD en chans med!

Looks like this:

8201-1.jpg

Redigerat av Freddy
Die Hard (oregistrerad)
Postat

Jag har en ESP LTD H-300. Som är helt underbar, lättspelad som få gitarrer. Låter bra med. Folk som testar den blir alltid förvånade över hur skön den är att spela på. Så ge LTD en chans med!

Looks like this:

8201-1.jpg

Snygg och gillar färgen.

Postat

Okay kanske tar den där ESP Edwards... KANSKE. Lär ha lite ståålar bara.

Nej Flying V är fula. 🙂 har en Explorer liknande redan, en Ibanez Destroyer från början av 80-talet jag fick gratis. Den är skön som fan. Men vil ha nåt mer!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.