Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Köpte för ett tag sen en TC C300 från E-music.

http://www.tcelectronic.com/c300.asp

hann lagom börja gilla den så pajade ena sidan, skickade tillbaka den till E-music, de skickade den till sin reparatör som de är typ granne med, de gick bet och skickade den till TC i Danmark. Det sista jag hörde var att inte ens TC själva säkert kunde fixa den. Kanske kan jag löpa nåt annat lite dyrare om de inte kan fixa TCn och jag får igen vad jag gav för den om det var 1900 eller nåt sånt.

TCn var stereo, men jag behöver egentligen bara en kanal med kompressor och gate. Preampburk har jag redan och limiterfunktion är väl onödigt till sång o gitarrpålägg.

Jag har ju redan en TC Finalizer multibands kompressor som fungerar, så en vanlig kompressor med gate kanske är smartare? Om den har spdif eller bara analoga in/ut kanske inte heller spelar nån roll bara den är skapligt bra. Är det stereo går det med.

Sargigt att vara utan och gå och vänta ...

DBX har ju gott rykte, kan en dbx 166XL vara nåt?

http://www.emusic.se/default.asp?do=&text=&kategori=H%C3%A5rdvara&grupp=Effekter+och+Outboards&undermeny=Kompressor%2Flimiter&flik=1&exp=Effekter%20och%20Outboards&info=16633

Tips önskvärda. 😕

Annons
Postat

Jag har oxå haft en ART preamp, man kunde välja mellan rör eller solid state. Snygg, men lät inte alls bra, speciellt inte med rör ikopplat. Jag har faktiskt bestämt mig för att aldrig mer köpa nåt från varken ART eller Presonus. Prsonus har man läst en del om att de pajar. Och min hörlursförstärkare, vilket skit. Nu har jag tagit bort equalizern jag köpte enbart för att få lite mer diskant i monitorerna. Utan HP4 har jag diskant så det tom räcker till mina öron.

Om de inte kan laga min TC multibandskompressor kommer jag nog att skaffa efterföljaren C400XL. Här får den fett med beröm:

http://www.eqmag.com/article/31795

drloop (oregistrerad)
Postat

En FMR RNC är en kanon kompressor.

Gate, köp någon billig Behringer gate och du får en bra kombo.

Postat

En FMR RNC är en kanon kompressor.

Gate, köp någon billig Behringer gate och du får en bra kombo.

Ingen spdif... Och många kablar blir det. Den är säkert kanon, det är ju allomvittnat.

Men jag har ju testat kombinationen Mico Audient - TC c300 - portan, och verkligen ljudet. Det var så j-a snabbjobbat, presetsen för olika grejer funkar verkligen. Jag slipper ångesten huruvida jag ställt nån attacktid fel.

Så det blir nog en C400XL om de inte kan laga den jag köpte. Enda skillnaden på de två är analoga utgångarna är tele-hål på 300an och XLR på 400an. spdif finns på bägge.

Jag håller nog på spdif överföring ger aningen bättre ljud än analoga sladdar.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.