baloo (oregistrerad) Postat 21 februari 2005 Postat 21 februari 2005 (redigerat) 😉 lekte lite med effekter... det mesta av låten är improviserad, så den kanske är lite "otight". det är en gitarr med digi delay och reverb som jag kört i guitarporten. 😄 Vad jag märkte var att det kom en mystisk bas gång från ingen stans som låter typ som ett par stråkar, vilket jag tror har att göra med att min tumme kom åt a strängen hela tiden, men ganska löst. Det där ljudet låter lite som det "bakgrundsljudet" i across the universe på let it be skivan med beatles. Man hör ljudet på min låt tydligare i slutet (antar att jag spelade hårdare då..) vore kul att höra vad ni tyckte!! 🙂 LÅTNAMN: effekter ARTIST/GRUPP: baloo GENRE: rock LÅTLÄNGD: 2:13 KOMPOSITÖR: william saidac PRODUCENT: EV. MEDVERKANDE: INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: mp3 STORLEK: 4,7 mb STATUS: expriment Your browser does not support the HTML5 audio tag Redigerat 22 februari 2005 av baloo
ifransson Postat 22 februari 2005 Postat 22 februari 2005 Vet inte vad det är riktigt, "U2 meets Enya" kanske ... Men det är kul med effekter (och gitarr), mitt eget "delay-test": Listen to G Numan
baloo (oregistrerad) Postat 22 februari 2005 Postat 22 februari 2005 (redigerat) Men det är kul med effekter (och gitarr), mitt eget "delay-test":Listen to G Numan ojojoj, låter ju som mr cartra, typ baile funk! 😄🙂 gick ett repotage om baile funken i förra musikbyrån tror jag. 😎 Baile Funk låter sådär "trasigt" som dancehall kan göra, fast mer distat. och sen så blandas det med rythmer ifrån brasilien. Känner av lite ...typ samba i den låt 🙂 Det är kanske inte en samba ryhtm, men det är ju ett "gung" i den som man vill röra sig till. 🙂 Redigerat 22 februari 2005 av baloo
ifransson Postat 22 februari 2005 Postat 22 februari 2005 Men det är kul med effekter (och gitarr), mitt eget "delay-test":Listen to G Numan ojojoj, låter ju som mr cartra, typ baile funk! 😄😉 gick ett repotage om baile funken i förra musikbyrån tror jag. 😉 Baile Funk låter sådär "trasigt" som dancehall kan göra, fast mer distat. och sen så blandas det med rythmer ifrån brasilien. Känner av lite ...typ samba i den låt 🙂 Det är kanske inte en samba ryhtm, men det är ju ett "gung" i den som man vill röra sig till. 🙂 Samba!? Det gillar jag ju inte ens ... 😠 Trum-samplingen kommer ev från Manson och "kopplingen" till G. Numan försvann på vägen tror jag ... 😮
Egghuvud Postat 23 februari 2005 Postat 23 februari 2005 (redigerat) Ja.. nu blir man förvirrad när det pratas om mer än en låt i samma tråd. När det gäller gitarren så tycker jag att det var totalt ointressant. Sånt där man håller på med när man sitter hemma med hörlurar och jammar. Men att lyssna på det blir helt ointressant. Detta är ju knappast en en låtskiss. 😉 Kom igen med lite mer strukturerat material. edit:stavfel som vanligt Redigerat 23 februari 2005 av Egghuvud
ifransson Postat 23 februari 2005 Postat 23 februari 2005 Ja.. nu blir man förvirrad när det pratas om mer än en låt i samma tråd. Sorry, jag gjorde lite "smyg-reklam" för min låt här ... 😉
baloo (oregistrerad) Postat 23 februari 2005 Postat 23 februari 2005 (redigerat) Egghuvud Postat den 23 February 2005, 08:55 Ja.. nu blir man förvirrad när det pratas om mer än en låt i samma tråd. När det gäller gitarren så tycker jag att det var totalt ointressant. Sånt där man håller på med när man sitter hemma med hörlurar och jammar. Men att lyssna på det blir helt ointressant. Detta är ju knappast en en låtskiss. Kom igen med lite mer strukturerat material. edit:stavfel som vanligt hurru egghuvve.. nu tycker ja nog allt att du är lite vrång... 😳 för det första så skrev jag tydligt att det var ett expriment.. för det andra tycker jag att det borde finnas utrymme för mer flippade låtar, vare sig massan tilltalas eller inte eftersom det är ändå en själv som få bistå med plats för låten på nå server eller nåt.. Om man inte vill lyssna på låtar som inte ens är en låt skiss ska man väl inte behöva göra det.. men men... aja kom igen.. lite skön var den väl? 😠 äh.. smaken är ju som baken.. Redigerat 23 februari 2005 av baloo
Egghuvud Postat 24 februari 2005 Postat 24 februari 2005 men men... aja kom igen.. lite skön var den väl? 🙂 äh.. smaken är ju som baken.. jo visst. Visserligen var det inte värdelöst, det var mer att det inte var någonting. Och du får tänka på att jag tar mig ju tid att ladda hem låten, lyssna på den och kommentera den. Det känndes mest som att du satt och jammade lite. Inget ont i det, men lite mer struktur kanske? Du kallade det dessutom för en låt, så då kommenterade jag väl det som en låt. 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.