Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Blade Runner sussar sött 🙂

En av favoritfilmerna. Tänkte inte en tanke på den dock. Fast iofs, sådana tunga avtryck i historian färgar väl av sig på en del av det man gör.

Hua mej, seg morgon, svårt med orden.

Tack för att ni lyssnade. 🙂

Postat

Kul att du fick en sådan vibb. 🙂

Fantastisk film, fantastisk musik. Jag ska fortsätta med CS-01 när jag kommer hem sen. Att så små saker kan frambringa sådan glädje. Känns nästan högtidligt just nu.

Postat (redigerat)

Får ta och kolla in CS-01:an. Jag skaffade nyligen en Arturia Analog Factory, där CS-80 ingår. Har knappt hunnit använda den, men har på känn att det kommer att bli en Vangelis-inspirerad helg nån gång framöver.

Redigerat av Bodhi
Postat

CS-01 är ju en "leksak" i jämnförelse med den mäktiga CS-80.

Arturia Analog Factory, din lilla gottegris. Vad är det? 3500 ljud från alla deras produkter? 🙂

Säkerligen ska du hitta både ett och annat ljud för evangeliska storverk där.

Nu drömmer vi vidare...

Postat

Leksaksljud kan vara kul 🙂 Ja, Analog Factory är jag väldigt glad för, klaviaturet är faktiskt det bästa jag testat i den prisklassen. Köpte Laboratory-versionen, den med 49 tangenter. Tycker Arturia har fått till hela konceptet riktigt bra, man får alla deras syntar med 3500 presets och de allra viktigaste kontrollerna för respektive synt. Vill man sedan gå djupare och redigera i någon av syntarna, så kan man köpa den separat och kommer då åt den via Analog Factory. Själva MIDI-klaviaturet är helt i plåt med träsidor, bara det är värt de 3200:- som Laboratory kostar. Kan varmt rekommenderas.

Postat

Låter ju helt klart som en fantastisk produkt.

Någon gång kanske. 🙂 Just nu har jag varken tid eller pengar till fler prylar.

Leksaksljud skall man absolut inte rata. I rätt sammanhang kan det vara otroligt stämningsfullt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.