Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har införhandlat en Blue Yeti Pro mikrofon till mitt nya Behringer X1204 USB-mixerbord.

Nu till min fråga. Jag undrar vad jag behöver för xlr adapter till mikrofonen för att kunna koppla in den i mixerbordet?

Här är kablarna som följde med till mikrofonen (behöver en adapter till xlr kablen):

http://t2.gstatic.co...gf8GFCKybjoe0xg

Annons
Postat

Har aldrig spelat in tidigare, brukar man vilja spela in i steroe eller mono?

Man ska inte ha bara en kabel, en adapter?

Postat (redigerat)

Om du inte tänker spela in i stereo, så räcker det med en mikrofonkabel. I monolägena så skickas samma signal ut på båda XLR-kontakterna, så du behöver inte ens hålla ordning på vilken som ska användas. 🙂

När det gäller sång, så brukar de flesta spela in i mono. Det kan dessutom vara känsligare för hur bra/dåligt rummet är, om du kör i stereo...

Du ska inte fundera på någon adapter, utan du kopplar in den medföljande kabeln i micken och kopplar en vanlig mikrofonkabel (XLR hona till XLR hane) till en av kontakterna på den. Glöm inte fantommatningen. 🙂

Redigerat av Claes
Postat

Så som jag ser det så är den med följande XLR-kabeln bara en kort split-kabel. Angående att spela in i stereo eller mono beror på vad det är för ljudkälla du ska spela in..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.