Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tänkte bara kolla med lite förståsigpåare om vad som kan vara boven i dramat.

Skrivaren har funkat hyfsat ok tidigare, förutom det faktum att jag alltid varit tvingad att autentisera när jag skriver ut. Åtminstone på min iMac. Övriga datorer har funkat utan autentisering.

Nu är det så att jag inte kan skriva ut över huvudtaget från mac:en. Skrivaren börjar blinka, men inget papper kommer. Kollar då varför "Authentication required", men problemet är att jag inte ser någon sådan ruta. Det har även blivit så att jag gått in i spool-prylen och sett att skrivaren varit pausad, har då självklart tryckt igång den igen, men efter någon sekund blir den pausad igen. Det upprepas i all oändlighet.

Har testat massa olika inställning och ingenting verkar funka från mac:en. Från en laptop funkar det, men det dröjer ungefär 5-10 minuter innan den skriver ut........

Har en Synology DS-209 som jag har hakat på skrivaren på (genom USB), så NAS:en funkar alltså som server. Så har jag haft hela tiden.

Tror kanske att problemen började uppstå efter uppgraderingen till Lion, men ej helt säker.

Några kloka idéer?

P.S. Har även provat den där CUPS (som jag inte hade en aning om fanns), utan lycka. D.S

Annons
Postat

Så du använder ditt NAS som en skrivarserver?

Det betyder ju kanske att skrivarservern vill att du loggar in och berättar vem du är? Har ingen erfarenhet av just Synologys NAS, men det brukar vara liknande på alla. Kolla i inställningarna om du inte kan stänga av den funktionen. Alternativ så får du lagra uppgifterna i skrivainställningen (men det är meckigt).

Alternativt installera om skrivaren på datorn.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.