Jump to content
Annons

Den högsta volym man kan nånsin uppleva!


KillwithSkill

Recommended Posts

Annons

Är det någon som har tips på hur man nÄrmickar en rymfÄrja? Vilken mick ska man anvÄnda? Dela gÄrna med er av era erfarenheter.

Hmm... Det måste nog vara en megafon, efterssom det är 10^12 mikrofoner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Där va bra tryck i den. 🙂

Det värsta jag har varit med om i högt ljud var när vi bodde i italien mot gränsen vid slovenien. Kriget rasade i fd jugoslavien och 5 nato plan kom inflygande från havet väldigt snabbt och på 100-200 meters höjd. Dom skulle till aviano basen. Vilket ljud, dom flesta där vi bodde grät efter detta. Det är obeskrivligt. Visst pansaskott och bomber låter också högt.

Här är en video med lågt flygande flygplan. Dåligt ljud dock

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Där va bra tryck i den. 🙂

Det värsta jag har varit med om i högt ljud var när vi bodde i italien mot gränsen vid slovenien. Kriget rasade i fd jugoslavien och 5 nato plan kom inflygande från havet väldigt snabbt och på 100-200 meters höjd. Dom skulle till aviano basen. Vilket ljud, dom flesta där vi bodde grät efter detta. Det är obeskrivligt. Visst pansaskott och bomber låter också högt.

Mvh

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är helt otroligt hur lågt dom kan flyga. 🙂 helt sjukt 🙂

Jag har faktiskt flugit ännu lägre. Detta skedde strax före landningen på Kastrups flygplats. 🙂

Vad gäller första videon i tråden så känner jag att jag plötsligt bli 7-8 år igen i sinnet, fascinerande klipp :-D Läste att det i uppstarten förbrukas ca 10 ton bränsle i sekunden...låter lagom miljövänligt. För jag förmodar att det inte är pellets de eldar med ;-)

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.youtube.com/watch?v=Z-GivwKsBJY

http://www.youtube.com/watch?v=xsRuJ37kyZg

http://www.makeitlou...vel%20Chart.txt

"215 SPACE SHUTTLE LAUNCH EXHAUST, APPROXIMATELY 3 MILES PER SECOND"

Fyfan! 215 dB i röven på den där!

Hela kalaset ligger på 80 miljoner häst!

13 mille häst per dysa på färjan och 19 mille häst per hjälpraket!

Link to comment
Dela på andra sajter

När det ökar med cirka 10 dB dubblas ljudvolymen, så det är ganska högt! 😛

nope 3 dB's ökning ger dubbel ljudvolym och inget annat...

förövrigt är det en massa klipp här med ren jävla stenåldersteknik av olika karaktär som bevis på vårt ohyggliga & korkade fördärv, skrota NASA och allt liknande skit och satsa på att fixa vår egen planet istället för dessa miljarderbiljarder på rena tokidiotin***

Link to comment
Dela på andra sajter

nope 3 dB's ökning ger dubbel ljudvolym och inget annat...

Nopp, nu har du rört till det.

3 dB brukar man däremot säga att de flesta människor faktiskt kan höra någon skillnad alls i ljudvolym (även fast ett tränat öra kan komma under 1 dB, men detta är ovanligt). Sen upplevs en ökning av 10 dB som "dubbelt så starkt"

Källa: Jakten på det perfekta PA-ljudet av Hans Nicklasson

Link to comment
Dela på andra sajter

Nopp, nu har du rört till det.

3 dB brukar man däremot säga att de flesta människor faktiskt kan höra någon skillnad alls i ljudvolym (även fast ett tränat öra kan komma under 1 dB, men detta är ovanligt). Sen upplevs en ökning av 10 dB som "dubbelt så starkt"

Källa: Jakten på det perfekta PA-ljudet av Hans Nicklasson

Tänkte la det! Blev nästan förtvivlad över mina kunskaper ett tag där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...