Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

har tänkt att köpa det själv. Focusrite gör bra ljudkort så detta bör vara ett bra ljudkort. Det du bör kolla är att det finns de in/ut gångar du behöver. ex så finns det inte midi in/out om det vore av intresse.

Postat

Fungerar säkert. Köp det. Den här frågan hade du annars kunnat fortsätta med i din andra tråd. Såvida du inte vill ta upp ngt radikalt annorlunda som fasförskjutning vid multitracking av motorsågar e.d.

Postat

Jag tror han menar att definitionen "riktigt bra" inte passar in. Men allt är väll relativt, ska du böja spela in lite hemma och inte behöver kunna spela in mer än 2 kanaler samtidig (och jämför med kort i prisklassen 1-2 tusen) så håller det där nog måttet riktigt bra.

Postat

Jag tror han menar att definitionen "riktigt bra" inte passar in. Men allt är väll relativt, ska du böja spela in lite hemma och inte behöver kunna spela in mer än 2 kanaler samtidig (och jämför med kort i prisklassen 1-2 tusen) så håller det där nog måttet riktigt bra.

kan du ge exempel på ett ljudkort som är 'riktigt bra' ?

Postat

30 ingångar....vad gör det kortet bättre om jag behöver två ?? tar större plats bara.

Preampsen, drivrutinerna, "klockan", AD/DA...

Postat

Behöver inte många ingånger det finns redan 2 så jag skulle kunna använda 2 mickar om det skulle behövas.

Men tack för era svar.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.