Jump to content
Annons

Top 10 dubstep songs ever made !

Recommended Posts

Annons
Postat

Låter som nån jävla synth som hakat sig!

Det var så man upptäckte dubstep, enligt de lärde i Lund.

En del balla grejor i den här topplistan, methinks, men med risk för att låta som en bitter gammal DX7:a, så tror jag inte att dubstep blir särskilt långlivat. Varannan låt känns mest som effektsökeri där man på olika sätt upprepar samma grundkoncept. Men det här får jag säkert äta upp om tio år.

fishfriend (oregistrerad)
Postat

tror med dubstepen kommer växa, kanske inte till 10 år som någon skrev, men kanske 3-5 år

Postat

Jo men det tror jag med, uppåt en fem år hänger det nog kvar och utvecklas. Spelar ju ingen roll egentligen, all musik har sin tid.

Postat

Det var så man upptäckte dubstep, enligt de lärde i Lund.

En del balla grejor i den här topplistan, methinks, men med risk för att låta som en bitter gammal DX7:a, så tror jag inte att dubstep blir särskilt långlivat. Varannan låt känns mest som effektsökeri där man på olika sätt upprepar samma grundkoncept. Men det här får jag säkert äta upp om tio år.

Vilken genre är inte så?

Postat

varför går ni ens in på denna tråden ni som tydligen hatar dubstep ?

bara för att klaga elr ?

Postat

varför går ni ens in på denna tråden ni som tydligen hatar dubstep ?

bara för att klaga elr ?

Har någon hävdat sig att hata dubtsep här? Enligt mig har ingen ens uttryckt sig nedvärderade...

Postat

lilla sadam junior verkar va en knepig typ

Postat

lilla sadam junior verkar va en knepig typ

Hur är det med dig själv? Är tanken när du startar en tråd att bara de som håller med dig får skriva i den?

Postat

Postar man musik på forumet får man ju räkna med att alla går in och lyssnar, även de som inte känner till musikstilen eller känner till den och kanske inte gillar den så mycket, men vill kolla om det hänt något nytt med den osv. Det är ju inte dig personligen det handlar om ifall någon inte gillar dubstep.

Postat

nej, men jag är smart nog att undvika trådar jag inte vill lägga så stort intresse i

Postat (redigerat)

nej, men jag är smart nog att undvika trådar jag inte vill lägga så stort intresse i

Handen på hjärtat, i dina kommentarer ovan låter du mer dryg än smart 🙂

Redigerat av Bodhi
Postat

Jag är inte ointresserad. Vet bara inte riktigt vad jag tycker.

Postat

tack nystrom btw 🙂 skön mix där 🙂 jävla tung mix den där Reploid me 😉 tack ridpojken

Postat

hehe okej 😉 får la lämna krigsstigen nu då

Postat

Gör det 🙂 För min del så vet jag inte heller riktigt vad jag tycker om dubstep, en del grejor är riktigt coola och annat känns mer gimmick och ibland gnistrar det till och händer något. Jag har ännu inte fastnat för genren, men jag har lyssnat på allt du har lagt ut här för jag tycker det är intressant och uppskattar inläggen.

Postat

okej okej, de är fler som är osäkra på vad dom tycker om dubstep egentligen, Jag stod på jobbet för 6 veckor sen när jag hörde första dubstep låten, blev helt frälst i genren o har lyssnat på de nästan varje dag sen dess 🙂

jag hade fått för mig att dubstep va en hata eller älska genre.. men där hade jag tydligen fel 😉

Postat

Jag tror det kan vara väldigt olika för folk, som med allt som är nytt. Jag höll på väldigt mycket med drum n bass förr i tiden, så för mig känns mycket i dubstep igen. Men det var likadant när drum n bass kom, det tog lite tid innan det började komma grejor som jag verkligen upplevde som musikaliska, i brist på bättre beskrivning. Dubstep kommer nog att ha en plats i det egna låtskrivandet så småningom, men kanske mest som inslag i den house jag håller på med.

Det är hursomhelst kul när man hittar något man verkligen går igång på 🙂

Postat

ja jag förstår dig 🙂 japp jag håller med dig med, "de viktigaste är att man hittat en genre man går igång på" 🙂

Postat (redigerat)

hmm, själv tror jag dubstep är en fluga. precis som hela den där emovågen var för några år sen.

fast jag måste erkänna att lite wobbeliwobblande kan vara skönt emellanåt 😉 däremot tyckte jag inte att just den videon du postade var särskilt kul att lyssna på

Redigerat av Zakyath

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.