Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag är i köpvägarna av en rack synt. Mest för att jag är sugen på att ha lite hårdvara i min studio men även för att kanske lära mig lite mer om syntprogrammering.

Jag har hittat en gammal rack synt (Roland D-110) som jag har fastnat för. Nu undrar jag vad jag behöver för att kunna använda den i mina inspelningar. Jag behöver koppla ett MIDI keyboard till, eller? Kan jag köra MIDI från datorn igenom den och alltså slippa spela på ett keyboard? Behöver jag någon mer MIDI-controller än ett keyboard?

Som ni märker är jag ny på hårdvarusyntar så snälla hjälp mig!

Annons
Postat (redigerat)

MIDI keyboard till underlättar så du kan spela dom ljud som finns i den live eller i studion,men inget måste. För om du har något midi inspelat i tex cubace så kan D110 spela upp dom ljuden du väljer på den. "Vad du kan behöva om du inte har" Midikablar + MIDI Interface Typ sådant här http://www.roland.com/products/en/UM-3EX/

Redigerat av kardo
Postat
  On 2011-11-23 at 15:39 sa kardo:

MIDI keyboard till underlättar så du kan spela dom ljud som finns i den,men inget måste. För om du har något midi inspelat i tex cubace så kan D110 spela upp dom ljuden du väljer på den.

Okej.

Alltså MIDI Trough eller? Jobbar dock inte i Cubase. Jobbar i Logic och FL Studio. Kommer jag kunna använda den på ett liknande sätt ändå?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.