johndear Postat 21 februari 2005 Postat 21 februari 2005 (redigerat) Låtnamn: "say something" Artist: johndear Genre: singersongwriter/alt. country/indie etc... Längd: 04.24 Kompositör: Emil Björklund Producent: Emil Björklund År: 2003 Format: Mp3, 128kbit/s, kodat med lame. Storlek: 4,03 mb. Status: Färdig demo Länk: Your browser does not support the HTML5 audio tag Kolla gärna hemsidan, http://www.johndear.tk Där finns fler låtar och en gästbok som man MÅSTE skriva i. 😆 /e, johndear. Redigerat 21 februari 2005 av johndear
Arete Postat 21 februari 2005 Postat 21 februari 2005 Smoooooth sångröst måste jag säga :-) Gillar början, fast trummorna (som låter jäkligt fint) kunde fått en gnutta mer variation där. Vart lite väl standard när det väl gick över till "vanlig" musik runt 1 minut. Hade varit roligare om det hade fortsatt med ett mer skitigt och annorlunda sound. Känns mer skönt igen när det blir lite skitigt lite efter 2 minuter. Jag personligen tycker du skulle jobbat vidare på det riktigt sköna soundet i början, och låtit det vara så skitigt och lite annorlunda.
johndear Postat 21 februari 2005 Trådstartare Postat 21 februari 2005 Tackar, Arete. Jo, kan väl hålla med om att det är rätt "vanligt" att låta introtrummor gå över till vanliga på det viset, men jag ville ha ett cleanare sound efter ett tag in i låten. Hade antagligen funkat bättre om det hade varit en riktig trummis. 😉 Ang enformigheten så är tanken att det ska låta som en gammal trummaskin som står på i en replokal inspelad på en diktafon, typ... Fast sen uppblåst på steroider eller nåt. Sen får jag väl skylla på lathet, har helt enkelt inte riktig blivit tillräckligt bra på att spela in /programmera trummor... Skulle gärna freaka dem oftare á la Flaming Lips och blanda in lite postalservice-elektronik, blir en skön clash med lite mer traditionella singersongwriter-gitarrer... /e
BearHugger (oregistrerad) Postat 21 februari 2005 Postat 21 februari 2005 Störtskönt! Äntligen någon med samma musiksmak som jag 😉 Tycker låten är riktigt bra, första minuten påminner lite om Efterklang-soundet. Rock on! 😛
VacUm Postat 21 februari 2005 Postat 21 februari 2005 (redigerat) Bra sång! Skitbra intro. Varför gå över till det tråkiga halvtempo-köret sen o sabba hela låten? 😉 Behåll introt och fortsätt i samma stil och det är hur bra som helst. (och fixa livetrummor fast med samma effekter på) edit: fraserna mellan 0:45 och 1:05 är bra på riktigt. Låtskrivande på hög nivå! Redigerat 21 februari 2005 av VacUm
johndear Postat 22 februari 2005 Trådstartare Postat 22 februari 2005 Kom igen nu kids, några fler kommentarer kan ni väl kosta på er... jag ser allt att ni läser tråden! 😉 Nej men allvarligt, håll utkik efter nästa tråd om ni gillade låten, tänkte lägga upp en till inom kort. /e
johndear Postat 24 februari 2005 Trådstartare Postat 24 februari 2005 Utlovad ny tråd... håll till godo: https://www.studio.se/index.php?showtopic=9120 /e
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.