Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har fyra hårddiskar i datorn. För tillfället har jag, på grund av övergång, Xp, Vista och två Win 7. När jag startar Win 7, som ligger på Y så ser jag inte partition Q.

Den är ju primär och går ju inte heller att omformatera eller liknande, eller? Högerklickar jag på den i diskhanteraren så kan jag i princip bara krympa volymen. Varför syns de inte i win 7? Det ligger ingen operativ på den partitionen.

Annons
Postat

Kolla om Win7 tycker det fattas drivrutin för en storage controller. Promise Raid-controller eller liknande för just den 5:e disken där.

Postat

Hur gör jag det? Och alla andra partitioner på den disken ser jag.

Ahh righty,näe då spelar det ingen roll. Trodde hela den disken var osynlig för dig.
Postat

Tack ska ni ha.

Äh, jag fattar ingenting... I båda win 7 som jag har så visas partitionen i diskhanteraren också, men inte när jag går in på "dator".

Postat

Nu har jag tagit "visa dolda filer och mappar" och då hittar jag en massa boot information på den disken, kan det bero på det?

Postat

Jag tog bort all boot info. (ja, det är lugnt att säga att jag är dum i huvudet). Det verkar som det mesta var skapat av ett bootprogram jag använder, Easy bcd.

När jag startar om datorn så står det givetvis "missing operating system"

ÅNGEST.......!

Efter att ha desperatgooglat ihjäl mig så kom jag fram till att jag ominstallerar win 7 och sedan kör Easy bcd därifrån, och som tur var så funkade det super. Så nu sover jag lugnt och tryggt efter ett desperat arbete på några timmar. Nu har jag alla operativ tillbaka så soooova.

Jo just det, nu visas ju den partitionen jag letade efter också.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.