Jump to content
Annons

Julklappar (hårda som mjuka)


Panzerfaust

Recommended Posts

Det lackar mot jul!

Så vad önskar ni utöka eran arsenal med för prylar?

Själv blir det nog Trilian (baspluggen) och kanske en ny dataskärm. Men tror inte tomten kommer ge mig det. Men det är som alltid. Grejerna man verkligen vill ha köper man ändå själv. God Jul Gustaf! =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Min lite för tidiga julklapp är redan på väg och beräknas landa kommande vecka. Annars blir det nog en gitarr till. Har så oerhört svårt att bestämma mig för vilken bara...

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Tja som vanligt när det gäller musikprylar får man köpa allt själv. Om det blir till jul eller senare beror på om jag har råd eller inte just då. Det blir i alla fall en ESP Horizon. Aldrig spelat på en skönare gura. Tycker jag alltid har fått kompromissa i stort sett med alla guror jag haft men med den, nej. Kanske blir någon billig UAD plugg också. Brukar vara rea runt jul och har ju en 25$ vouche att utnyttja också på det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Jag vill ha en bas, tror dock att det blir till att köpa den själv tyvärr 😉

Mja en ny bas kommer det bli för mig men det blir inte förrän nästa år. Trött på ganska billig bas jag har och måste ha allt för hög stränghöjd för att den inte ska rassla som fan och därmed svårt att spela på.. Vill ha 5 strängad också.

Redigerat av Die Hard
Link to comment
Dela på andra sajter

Tja som vanligt när det gäller musikprylar får man köpa allt själv. Om det blir till jul eller senare beror på om jag har råd eller inte just då. Det blir i alla fall en ESP Horizon. Aldrig spelat på en skönare gura. Tycker jag alltid har fått kompromissa i stort sett med alla guror jag haft men med den, nej. Kanske blir någon billig UAD plugg också. Brukar vara rea runt jul och har ju en 25$ vouche att utnyttja också på det.

Kan inte hålla mig från att säga att Horizon är bra........FUL.

Men smaken är ju som arslet! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja som vanligt när det gäller musikprylar får man köpa allt själv. Om det blir till jul eller senare beror på om jag har råd eller inte just då. Det blir i alla fall en ESP Horizon. Aldrig spelat på en skönare gura. Tycker jag alltid har fått kompromissa i stort sett med alla guror jag haft men med den, nej. Kanske blir någon billig UAD plugg också. Brukar vara rea runt jul och har ju en 25$ vouche att utnyttja också på det.

Kan fortfarande sakna min Eclipse ibland. Och min kritvita M-II! Kör hårt, jag har alltid blivit nöjd med ESP.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men tror inte tomten kommer ge mig det.

Kan inte hålla mig från att säga att Horizon är bra........FUL.

Nej, inte om du håller på sådär iaf...

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Måste faktiskt erkänna att min gamla eclipse var rätt skön. Dock allt för själlös för min smak.

Smaksak vad man tycker är snyggt. Tycker inte Horizon är ful. Men även om jag skulle tycka det så föredrar jag en som är enkel att spela på än tvärtom. Emg-micar är bara byta bort om det sitter på. Ska det vara aktiva så föredrar jag blackouts och speciellt EMTY. Sitter med emg på min ldtd deluxe men kommer nog sälja den sen när jag köpt ny gura.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste faktiskt erkänna att min gamla eclipse var rätt skön. Dock allt för själlös för min smak.

Ja, EMG-mickarna sög tyvärr livet ur den guran. Men den var riktigt skön. Ergonomisk för att vara en Les Paul-klon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Smaksak vad man tycker är snyggt. Tycker inte Horizon är ful. Men även om jag skulle tycka det så föredrar jag en som är enkel att spela på än tvärtom.

Amen to that. Jag kommer förmodligen alltid att tycka ett en Les Paul Standard i HCB är den snyggast guran som finns. Och för mig i princip omöjlig att spela på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är lite halvtråkig och säger en butterscotch tele

Absolut! Gärna sliten. Jag är löjligt svag för relic-gitarrer...

Link to comment
Dela på andra sajter

Om nån kan trolla fram en helmholtzvampyr som suger livet ur 47-hertztomten som larvar sig hos mig blir jag nöjd.

Bygg själv enligt någon av beräkningsmodellerna du hittar här... 😉 : http://wiki.kontrollrummet.com/Akustikbehandling#Anv.C3.A4ndbara_l.C3.A4nkar

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle sitta härligt med att få äga en SH-101 eller en Tr-909.

En Tr909 hade suttit fint! Jag hittade dessutom ett midiinterface på en loppis i somras som skickar sync24, så att man kan synca 909:ans sequencer mot datorns midiklocka..

Link to comment
Dela på andra sajter

ESP Phoenix, Line 6 Pod 500 HD, Line 6 JTV & en Roland VG99.

Tveksamt att någon kommer att köpa något av det till mig dock! 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...