Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har inte haft cubase igång på någon månad och nu när jag startade ett av mina projekt så blir det något felmeddelande om minnet. Har inte haft något sådant problem på några år.

Xp. 3 gb spärren är fixad och jag har en växlingsfil på 2 gb. Så det är ju inget som ska krångla egentligen, det haaaaar ju funkat så bra.

Men så fort jag laddar minne så att det blir mer än ca 1.7 på allokerat minne så slår cubase bort, oberoende av vilken plugg jag laddar mer med.

Hoppas någon har något tipps. Jag kör 2 operativsystem och har ett till bara musik.

Det kan väl inte vara ett tecken från ovan att jag ska byta till win 7 😮 ? För det blir ju så jobbigt och krångligt och tar sådan tid.

Annons
Postat

Har du låst växlingsfilen? Prova att låta Windows ta hand om det, isåfall.

Kommer inte riktigt ihåg men jag tror inte jag gjort det sen Win95.

Postat

Tack srtummindude, hade inte ens tänkt tanken att det skulle kunna vara någon hårdvara.

Körde minnestest direkt och den upptäckte inga problem.

Postat

Tack peter T. Växlingsfilen är inställd på 2042-4096 på alla hårddiskar. Men det kanske är värt att prova. Kollar strax.

Postat

Provade med så att windows får ta hand om den, men ingen skillnad. Vad jag än lägger på så funkar det inte när jag kommer upp i Allokerat minne 1.7

Postat

Om det är ramminnet som felmeddelandet avser tycker jag att du ska prova att ta bort det ena (om det går) eller om du kan prova att byta. Windows kan fungera med trasiga ramminnen (gjorde det för mej, var iofs w98)

Postat

Hej och hå. Har inte fått rätsida på detta. Däremot så kom jag på att jag installerade ju ett program för att göra det enklare med flera operativsystem, Easy BCD, och det kan vara där något har hänt. Det ändrar ju i boot filen, och jag tänker att det skulle kunna ha ändrat 3 gb spärren. Men när jag tittade så såg ju allt bra ut?

Jaja, jag Sökte ett tag men nu har jag tagit det som ett tecken på att byta till Win 7 istället. Och efter hur många timmar som helst med installerande av alla miljontals pluggar, registrering, gratispluggar och hit och dit så är jag igång igen. Absolut inget problem med minnet nu, och allt flyter ju på bättre än i Xp, hade jag vetat det så hade jag ändrat för länge sedan.

Så nu skulle ni bara kunna gratulera mig för att jag fick arslet ur vagnen och bytte till Win 7

Tack

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.