Jump to content
Annons

Hur har ni blivit bemötta av föräldrar, lärare mfl, som unga musiker?


Guitar Nilsson

Recommended Posts

Det är väl också det där att man antas vara artist bara för att man sysslar med musik och så behöver det ju inte vara.

Ibland får man känslan att bekanta och folk på fester förväntar sig att man ska sätta sig vid pianot och köra värsta "Så ska det låta-stuket" och när man sedan avböjer så tycker de nog inte man håller måttet riktigt... 😆

Sen kommer jag från en sån där musikal-släkt där alla bara plötsligt börjar brista ut i sång och jag själv har skämts och hållt mig utanför när jag var yngre.

Ingen annan i släkten lägger dock så mycket tid på musik och inspelande som jag så jag antar att jag försöker kompensera i efterhand 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

"Kan du ABBA?"

Är det en låt? säger jag...

"Nej det är artister"

Jaha. Och nu tror du att jag ensam kan förvandla mig till ABBA? säger jag

"Ja kan du inte det då?"

Nej,och jag kan inte heller sjunga som Agneta och Annifrid, trodde du det? säger jag

"Ja det kan du" "du är ju trubadur"

Och du är idiot säger jag då för att få slut på senilgagget.

"Kan du inte ABBA vill jag höra Kicki Danielsson" säger då idiotdamen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Säg till honom att The Boss är helig, hans låtar kan man inte lira, det vore ovärdigt. Det skulle alla Bruce Springsteen-fans respektera 😛

Ja, det där med Bruce...höll på få stryk på en restaurangspelning efter giget när vi plockade ihop grejorna...vi körde James Brown, The Meters och all annan funk och Blues, det enda dom skrek efter var BRUCE!!!!

Publiken var stortokig, hehe!

Raggarjävlar! 😄

Redigerat av aROCKER
Link to comment
Dela på andra sajter

Ett trick jag har när jag spelar enmansband och det tjatas om låtar jag inte kan och som jag även avskyr tex "Who the fucking Alice" så tar jag helt enkelt en minipaus, utan att säga att jag tar paus och trycker igång orginalet på minidisc ut i PAt. Sånt jag inte kan bra men jag vet att många gillar kör jag som pausmusik. Det funkar tom bättre än att jag gör taskiga versioner av låtar jag spyr åt.

Alla blir glada. Sen fortsätter jag med Taubecoversen. i Gypsy Kings style.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha. Och nu tror du att jag ensam kan förvandla mig till ABBA? säger jag

😄 :D 😄

"Kan du inte ABBA vill jag höra Kicki Danielsson" säger då idiotdamen..

Henne kan du läsa om på löpet, hon har säkert haft en fylla idag också, hade jag svarat...

Ja, det där med Bruce...höll på få stryk på en restaurangspelning efter giget när vi plockade ihop grejorna...vi körde James Brown, The Meters och all annan funk och Blues, det enda dom skrek efter var BRUCE!!!!

Publiken var stortokig, hehe!

Raggarjävlar! 😄

Alltså, jag gillar både Bruce och James Brown, men måste ändå ställa mig frågande till hur man på ett uteställe kan vilja höra Bruce när man får höra the godfather of soul. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...