Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Håller på att fixa våran senaste demo i cubase och har lagt in allt spår för spår från adat.

Har ett riktigt enerverande problem...

Jag har just triggat baskaggen med Drumagog och spelat in detta som midi på ett separat spår.

Det funkar ju skitbra men vill nu flytta varannan midi not till en annan ton för att kunna trigga dubbla kaggar (höger å vänster slag).

Har kollat runt lite i Logical editor där det borde gå å fixa till något script men utan att lyckas.

Eftersom midinoterna är tagna från livetrummor så följer inte noterna cubase

tempo, så man kan tyvärr inte använda "inside bar range" i logical editor.

Att lägga till ett tempotrack å pilla med det vill jag helst undvika.

Nån som vet något så vore jag grymt tacksam.

Skulle ju iofs kunna sitta å markera varannan not för hand men med tanke på att

det är några tusen noter så känns det inte alls roligt.

Redigerat av Allmightymike
Annons
Postat

Något som jag också har funderat över många många gånger. Vi får väl hoppas att någon vänlig snubbe svarar på tråden. Jag brukar märka varannan ton för hand, som du skrev. Men det tar ju en jä--a tid rent ut sagt!

😄

Postat

Är det någon skillnad på velocityn på höger och vänster fot? Kanske kan ni välja ut noterna med något tröskelvärde på anslaget. Jag vet inte hur man gör det i Cubase, men det är bara en idé.

Postat
Är det någon skillnad på velocityn på höger och vänster fot?

Tyvärr inte, annars så hade det nog gått å scripta sig fram till det.

Ingen som vet om det finns fler färdiga presets till Locial editor att ladda ner?

Postat

Man kan åtmistone skita i att markera varannat slag med musen. Kör med piltangenterna. Markera ex första slaget, och sedan hoppar du till nästa slag med höger piltangent...trycker pil upp så att det slaget flyttar sig ett steg uppåt...hoppar två till höger...pil upp osv... När man sedan delat upp alla slag så är det enkelt att markera den ena raddan med slag och flytta dit man vill. Inte lika enkelt som ett script, men fan så mycket bättre än musen 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.