Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

Nu är det så här, jag har köpt en imac eftersom det inte går och installera min cubase i detta.

så bestämde jag mig för att partionera hårdisken så att jag på ena delen kör win för att aanvända cubase.

Problemet är att jag inte har ljud i win partionen.

frågan är

hur får jag ljud i win partionen.

OBS. Jag använder mig av intern ljudkort.

jag kan heller inte se på info vad jag har för ljudkort .

MvH

Annons
Postat

Konstigt, jag har kört Cubase på både Mac och PC med lika gott resultat. Brukar ju vara både Mac och PC-version i kartongen, är det inte det på din version?

Postat

Det var åratal sedan jag gjorde det, men vad jag minns så måste du installera Apples drivrutiner för Macens hårdvara på Winpartitionen.Har för mig att du kommer åt dom genom att starta själva programmet Boot Camp i OS X och därifrån bränna en CD med drivrutiner på som du sedan kör i Windows.

Postat

Varför ska du krångla in Windows i en Mac? Cubase funkar som tidigare sagts finfint under OS X!

Postat

Om du nu vill få ljud från Windows får du peta in installationsskivan som hängde med när du köpte datorn för att du skall få in rätt drivrutiner.

Om du har köpt en dator med Lion (där det inte hänger med installationsskivor i kartongen) så kan du bränna ut en drivrutinsskiva via Bootcamp-assistenten

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.