Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Är helt färsk på Kontakt 4. Har hittat ett par schyssta samplingar på kagge och virvel jag vill köra med och lyckas få allt och låta, det blir nice ljud och kontakt arbetar snabbt.

Men fortfarande, speciellt på virveln så kapar den ljudet innan den ringer ut för att mata på med nästa slag, så den slutar låta helt lustigt. Jag pratade med en kille om detta och han sa att jag skulle trycka "until sample ends" någonstans men var jag än letar hittar jag inte det jag söker.

Har även en fråga till angående Kontakt. Jag har 4 olika samplingar på samma kagge, 4 olika anslag på ungefär samma velocity. Hur kan jag få Kontakt att randomize'a mellan dessa fyra utan att behöva flytta runt allt jag skrivit in i midiprotokollet?

Ifall det finns någon som är hemma på Kontakt så hjälp mig gärna! 🙂

Tackar på förhand!

Annons
Postat

Det första finns under wave editor/sample loop tab.

I det andra fallet tror jag att du måste lägga de olika samplen på olika grupper och välja group start options randomize. Jag har inte full koll på detta får jag erkänna.

Åke

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.