Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Idag har Studio tagit över driften av Musikkatalogen, ett webbaserat branschregister över alla som Àr verksamma inom den svenska musikbranschen. Det Àr gratis att registrera sig och söka i tjÀnsten och kommer Àven att vara sÄ fortsÀttningsvis.

PÄ sikt kommer Studio att integrera Musikkatalogen i sin egen webb. Avsikten Àr att bygga vidare pÄ de funktioner och det gedigna innehÄll som redan finns pÄ plats, och givetvis att Ànnu fler musiker ska fÄ upp ögonen för tjÀnsten.

www.musikkatalogen.se

/Redaktionen

Annons
Postat (redigerat)

Detta Àr alltsÄ jÀttebra om verkligen alla Àr med?!?

Producenter. freelance, lÄtskrivare. stimanslutna etc etc...minns hur man fick sitta i timtal för bara nÄgra Är sedan för att leta upp alla dessa alla nÀr det gÀllde marknadsföring etc, det fanns liksom inga register som tÀckte in alla utan man fick ringa och maila sina kontakter pÄ olika skivbolag osv för att fÄ en nÄgorlunda komplett bild, har detta i och med detta nu sammanstÀllts till det ultimata registret skall ni ha en stor eloge!!!

🙂

Redigerat av Florian le Sage
Postat

Jahapp, efter en snabb utvÀrdering med ett par enkla sökningar pÄ kÀnda musiker och studios i lÀn nÀra mig ser jag att denna "katalog" Àr fullstÀndig ofullstÀndig, trist att konstatera men samtidigt inte förvÄnande...

Postat

Mjo, jag har upptĂ€ckt att det Ă€r dĂ„ligt uppdaterat i mĂ„nga fall(hemsidelĂ€nkar som inte fungerar osv.). Förhoppningsvis sĂ„ kanske det kan Ă€ndras nu nĂ€r Studio lĂ€gger sig i 🙂

Är det tĂ€nkt att ni ska förlita er pĂ„ att folk registrerar sig sjĂ€lva pĂ„ sidan eller kommer det att ske nĂ„got arbete för att samla ihop vĂ€sentligt branschfolk?

/ Jonka

Postat

PÄ sikt kommer Studio att integrera Musikkatalogen i sin egen webb. Avsikten Àr att bygga vidare pÄ de funktioner och det gedigna innehÄll som redan finns pÄ plats, och givetvis att Ànnu fler musiker ska fÄ upp ögonen för tjÀnsten.

Vilket innebÀr att musikkatalogen Àr lÄngt ifrÄn fullstÀndig.

Har jag fattat rÀtt?

đŸ˜±

Postat

Jahapp, efter en snabb utvÀrdering med ett par enkla sökningar pÄ kÀnda musiker och studios i lÀn nÀra mig ser jag att denna "katalog" Àr fullstÀndig ofullstÀndig, trist att konstatera men samtidigt inte förvÄnande...

Inte förvĂ„nande nej, men Blocket hade inte mĂ€ngder av annonser i början heller. 🙂

HjÀlp till genom att sprida katalogen sÄ vi kan fylla pÄ den ordentligt och göra en bÀttre sajt pÄ sikt.

Postat

Inte förvĂ„nande nej, men Blocket hade inte mĂ€ngder av annonser i början heller. 🙂

HjÀlp till genom att sprida katalogen sÄ vi kan fylla pÄ den ordentligt och göra en bÀttre sajt pÄ sikt.

Förvisso men om man inte ens har branschfolket med sig frÄn början utan bara hobbyister???

(vilket ord...ett fall för sprÄkpolisen???)

Postat

Vi kommer givetvis att lÀgga en hel del jobb pÄ att förbÀttra funktioner och innehÄllet i Musikkatalogen, annars skulle vi aldrig ha tagit över tjÀnsten. Men visst bygger konceptet pÄ att anvÀndarna sjÀlva matar in uppgifter om sin verksamhet, vi Àr dÀrför oerhört tacksamma om ni sprider informationen om att Musikkatalogen finns!

/Mats pÄ redaktionen

Postat

Ett par tips utifall ni vill nÄ en större och mer yrkesprofessionell skara och dÀrigenom inkorporera dom i denna katalog, informera organisationer som S.O.M och SAMI/SKAP/YTF osv osv...

😉

Postat

Var lĂ€ggs ribban för detta register dĂ„? Är det nĂ„got för varenda hemmapulare/15-Ă„riga rocker eller kommer handlar det om professionella/semi-professionella aktörer? SĂ„dana som Ă€r i branschen

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.