Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Idag har Studio tagit över driften av Musikkatalogen, ett webbaserat branschregister över alla som är verksamma inom den svenska musikbranschen. Det är gratis att registrera sig och söka i tjänsten och kommer även att vara så fortsättningsvis.

På sikt kommer Studio att integrera Musikkatalogen i sin egen webb. Avsikten är att bygga vidare på de funktioner och det gedigna innehåll som redan finns på plats, och givetvis att ännu fler musiker ska få upp ögonen för tjänsten.

www.musikkatalogen.se

/Redaktionen

Annons
Postat (redigerat)

Detta är alltså jättebra om verkligen alla är med?!?

Producenter. freelance, låtskrivare. stimanslutna etc etc...minns hur man fick sitta i timtal för bara några år sedan för att leta upp alla dessa alla när det gällde marknadsföring etc, det fanns liksom inga register som täckte in alla utan man fick ringa och maila sina kontakter på olika skivbolag osv för att få en någorlunda komplett bild, har detta i och med detta nu sammanställts till det ultimata registret skall ni ha en stor eloge!!!

🙂

Redigerat av Florian le Sage
Postat

Jahapp, efter en snabb utvärdering med ett par enkla sökningar på kända musiker och studios i län nära mig ser jag att denna "katalog" är fullständig ofullständig, trist att konstatera men samtidigt inte förvånande...

Postat

Mjo, jag har upptäckt att det är dåligt uppdaterat i många fall(hemsidelänkar som inte fungerar osv.). Förhoppningsvis så kanske det kan ändras nu när Studio lägger sig i 🙂

Är det tänkt att ni ska förlita er på att folk registrerar sig själva på sidan eller kommer det att ske något arbete för att samla ihop väsentligt branschfolk?

/ Jonka

Postat

På sikt kommer Studio att integrera Musikkatalogen i sin egen webb. Avsikten är att bygga vidare på de funktioner och det gedigna innehåll som redan finns på plats, och givetvis att ännu fler musiker ska få upp ögonen för tjänsten.

Vilket innebär att musikkatalogen är långt ifrån fullständig.

Har jag fattat rätt?

😱

Postat

Jahapp, efter en snabb utvärdering med ett par enkla sökningar på kända musiker och studios i län nära mig ser jag att denna "katalog" är fullständig ofullständig, trist att konstatera men samtidigt inte förvånande...

Inte förvånande nej, men Blocket hade inte mängder av annonser i början heller. 🙂

Hjälp till genom att sprida katalogen så vi kan fylla på den ordentligt och göra en bättre sajt på sikt.

Postat

Inte förvånande nej, men Blocket hade inte mängder av annonser i början heller. 🙂

Hjälp till genom att sprida katalogen så vi kan fylla på den ordentligt och göra en bättre sajt på sikt.

Förvisso men om man inte ens har branschfolket med sig från början utan bara hobbyister???

(vilket ord...ett fall för språkpolisen???)

Postat

Vi kommer givetvis att lägga en hel del jobb på att förbättra funktioner och innehållet i Musikkatalogen, annars skulle vi aldrig ha tagit över tjänsten. Men visst bygger konceptet på att användarna själva matar in uppgifter om sin verksamhet, vi är därför oerhört tacksamma om ni sprider informationen om att Musikkatalogen finns!

/Mats på redaktionen

Postat

Ett par tips utifall ni vill nå en större och mer yrkesprofessionell skara och därigenom inkorporera dom i denna katalog, informera organisationer som S.O.M och SAMI/SKAP/YTF osv osv...

😉

Postat

Var läggs ribban för detta register då? Är det något för varenda hemmapulare/15-åriga rocker eller kommer handlar det om professionella/semi-professionella aktörer? Sådana som är i branschen

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.