slejnard Postat 30 november 2011 Trådstartare Dela Postat 30 november 2011 Ptjaa ingen dum idé. Vi kanske ska starta snart. Svårt med temat. Vad tror ni om "1967-1975"? Att man ska försöka få produktionen retro/vintage från den tidseran oavsett genre. Men int vet jag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 30 november 2011 Dela Postat 30 november 2011 Ptjaa ingen dum idé. Vi kanske ska starta snart. Svårt med temat. Vad tror ni om "1967-1975"? Att man ska försöka få produktionen retro/vintage från den tidseran oavsett genre. Men int vet jag. Då kan man ju få veta vem som kan använda sina vintage-plugins bäst oxå. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
flabb Postat 30 november 2011 Dela Postat 30 november 2011 Ja det vore bra bestämma tema innan julhelgen så man kanske får nån timma över i mellandagarna eller nåt Kanske ett 2012-tema? http://en.wikipedia.org/wiki/2012_phenomenon Man kan alltid snäva in på domedagsgrejen där. Töntigt? Eller ett unplug-me-at-home-tema, bara akustiska grejer, och inga 'riktiga' instrument, endast hemmagjorda instrument eller annat ljud som framkallats i hemmet, dunka i soffan, hamra i väggen, sjung i duschen, fingertrumma på SAOL, slå på kastrulllock, gummibandsljud, vad vet jag. Töntigt? 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 30 november 2011 Dela Postat 30 november 2011 Ja det vore bra bestämma tema innan julhelgen så man kanske får nån timma över i mellandagarna eller nåt Kanske ett 2012-tema? http://en.wikipedia....2012_phenomenon Man kan alltid snäva in på domedagsgrejen där. Töntigt? Eller ett unplug-me-at-home-tema, bara akustiska grejer, och inga 'riktiga' instrument, endast hemmagjorda instrument eller annat ljud som framkallats i hemmet, dunka i soffan, hamra i väggen, sjung i duschen, fingertrumma på SAOL, slå på kastrulllock, gummibandsljud, vad vet jag. Töntigt? instrument från hemmet låter väldigt intressant, och mycket mer kreativt än "1967-1975" temat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 30 november 2011 Trådstartare Dela Postat 30 november 2011 Japp det var ingen dum idé med heminstrument. Även 2012 lät intressant. Vi får spåna nån dag till. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 30 november 2011 Dela Postat 30 november 2011 (redigerat) vi har haft accapella festival, akustiska instrument festival. heminstrument festival har vi kört under namnet "pots and pans". Reglerna var... 1. max 3 minuter 2. mickade akustiska instrument är tillåtna (ex akustisk gitarr, banjo, mandolin) 3. Låtens rytm / beat skall vara helt uppbyggt på "pots and Pans" Inga EZD, GA e.t.c får användas. 4. Sångpålägg är tillåtet. 5. Sampling ÄR tillåtet! visst kan man köra nån favorit i repris men bara det blir nått kul som ger många bidrag att lyssna på. Redigerat 30 november 2011 av sixties Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 9 december 2011 Trådstartare Dela Postat 9 december 2011 Jag velar lite här. Hjälp! Tänkte få ut festivalen i helgen... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 9 december 2011 Trådstartare Dela Postat 9 december 2011 2012 lät ju ändå rätt intressant. Kan bli ganska valfritt å futuristiskt tema. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 9 december 2011 Dela Postat 9 december 2011 2012 lät ju ändå rätt intressant. Kan bli ganska valfritt å futuristiskt tema. 🙂 2012 låter passande må jag säga, vi kör på det. är väldigt sugen på festival igen nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 9 december 2011 Dela Postat 9 december 2011 (redigerat) Förstår inte varför jag kommer åt citat knappen eller nått. Redigerat 9 december 2011 av hellfog Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
therocker Postat 9 december 2011 Dela Postat 9 december 2011 Har hört att 2012 kommer att bli det stora återtåget för 70 talet..... 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BluesBoy Postat 9 december 2011 Dela Postat 9 december 2011 Har jag med. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 9 december 2011 Dela Postat 9 december 2011 Har hört att 2012 kommer att bli det stora återtåget för 70 talet..... Men inte svensk progg va? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.