Jump to content
Annons

"mixa ihop" två låtar


stellan (oregistrerad)

Recommended Posts

stellan (oregistrerad)

Har precis mixat klart en demo med rockbandet mitt.

Nu hade vi tänkt att fiffa till det lite så att en gitarrrundgång som ligger i slutet på en låt skall gå över i början på nästa låt. Hur löser jag detta smidigast?

Vår tanke var att splitta det aktuella gitarrspåret och lägga slutet på det i en kanal på början av nästa låt.

Problemet är att det "knäpper till" vid låtbytet. och det är ju inte så lattjo.

Dessutom blir det 2 sekunders tystnad mellan spåren när jag bränner skivan i Nero.

Någon som har några snajdiga tips på hur jag löser detta? Kan jag göra det i mastringen istället? Använder cubase och Wavelab

tacksam för hjälp

/stellan

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Dessutom blir det 2 sekunders tystnad mellan spåren när jag bränner skivan i Nero.

Dubbelklicka på det andra spåret i listan i Nero.

Sätt pausen till 0 sekunder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessutom blir det 2 sekunders tystnad mellan spåren när jag bränner skivan i Nero.

Dubbelklicka på det andra spåret i listan i Nero.

Sätt pausen till 0 sekunder.

Funkar om brännaren stöder bränning utan pauser, annars kan du få ett par millisekunders irriterande tystnad i din distton...

Link to comment
Dela på andra sajter

Har precis mixat klart en demo med rockbandet mitt.

Nu hade vi tänkt att fiffa till det lite så att en gitarrrundgång som ligger i slutet på en låt skall gå över i början på nästa låt. Hur löser jag detta smidigast?

Vår tanke var att splitta det aktuella gitarrspåret och lägga slutet på det i en kanal på början av nästa låt.

Problemet är att det "knäpper till" vid låtbytet. och det är ju inte så lattjo.

Dessutom blir det 2 sekunders tystnad mellan spåren när jag bränner skivan i Nero.

Någon som har några snajdiga tips på hur jag löser detta? Kan jag göra det i mastringen istället? Använder cubase och Wavelab

tacksam för hjälp

/stellan

Fixa det i Wavelab!

Link to comment
Dela på andra sajter

stellan (oregistrerad)

Tack för alla tips, lyckades fixa det i wavelab och bränna direkt i wavelab.

Någon som har erfarenheter av bränning i wavelab? fick lite knaster på vissa partier, vet inte om det beror på wavelab, min brännare eller skivan jag brände på.

valde att bränna i 1x hastighet, men det gick misstänkt fort för det...tror inte den lydde mig riktigt. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...