AnthonyS Postat 12 november 2011 Postat 12 november 2011 Vad menar du? Jag hade förstått det som att du inte hade kunnat skriva någon mer musik sen du råkade ut för destrueringen av dina texter. Men när jag läste att du hade släppt skivor och grejer undrade jag vad det var jag hade missat. Jag kanske missuppfattade det hela. Skönt att du kan gå vidare nu iaf!
LejonLeo Postat 12 november 2011 Trådstartare Postat 12 november 2011 Mycket vatten har flutit under bron sen detta hände. Men även frusit till is. Jag har gjort en egen skiva under egen flagg, samma år som detta hände. (Då hade jag alltså fortfarande tillgång till mitt material) Sedan har jag medverkat på två andra skivor som musiker. Jag nämnde detta i sammanhanget bara för att visa på att jag har en inkomst på musiken och håller en hygglig nivå på mina alster. Det är inte alla som har skivkontrakt i dessa tider. Inte innan heller. Men faktum kvarstår- jag har stannat upp i mitt skrivande sedan detta hände. Jag inte följt upp mina första skiva trots att den första släpptes 2005 och fick väldigt bra recensioner. Luften gick ur mig helt enkelt. Sen fick jag cancer också. Men det är en helt annan historia. Det påverkade mig också negativt såklart. Men, vill jag påstå, inte lika mycket som det här. Där har ni storleksordningen på tragedin. Men jag börjar äntligen, kanske tack vare den här tråden och samtalet med hyresnämnden, se detta som ett avslutat kapitel. Jag köpte mitt första anteckningsblock på flera, flera år häromdagen och la den i byrålådan. Beredd. Det har tillkommit några krumelurer på första sidan som kan utläsas som ett första stapplande försök att skriva mig ur skiten. Igen. Som jag alltid gjort. Och antagligen alltid kommer göra. Och jag satte mig vid flygeln och spelade in det jag skrivit. Jag vet inte om det blev så bra. Men det kändes som att det är värt att försöka i alla fall. och så har jag inte känt på väldigt, väldigt länge. Tack alla. Verkligen. Jag tror faktiskt att någonting har hänt inom mig.
®offe Postat 12 november 2011 Postat 12 november 2011 Eh, flygeln? Det verkar som om du inte bara lämnat ditt trauma bakom dig utan även studentrummet.. 😆 När jag blir stor ska jag också ha en flygel, en vit, i ett jätteburspråk, som han ni vet. /R
LejonLeo Postat 13 november 2011 Trådstartare Postat 13 november 2011 Flygeln är inte min. Men den finns i min närhet. Inte riktigt så maffigt som det låter. En gammal Malmsjöflygel. Väldigt ostämd och sliten. En av dedär mindre flyglarna som inte har detdär stora flygelljudet och inte heller det charmiga pianoljudet. Jag tycker inte riktigt om den, om jag ska vara ärlig. men den finns som sagt i min närhet och det är något med direktkontakten som försvinner när man ska starta upp sin dator, ladda upp sin pianoplugin, sätta alla parametrar och leta fram ett bra ljud... Istället sätta sig på pianopallen och låta händerna leda vägen. Direkt. Från start till mål. Ingen CPU som går i taket eller glapp i sladdar eller elavbrott. Bara kör. Rakt in i solen. Tills vaxet smälter
Vallhagen Postat 13 november 2011 Postat 13 november 2011 Bara kör. Rakt in i solen. Tills vaxet smälter Jag ser inspiration. Kör nu för fan, Lejonet! ... fly as high as the sun ... on your way ... like an eagle ...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.