Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! Jag hade tänkt köpa ett billigt ljudkort och ett billigt keyboard till att spela in lite egna låtar för soloelgitarr (tänk Steve Vai/Paul Gilbert).

Jag har i princip ingen koll alls på vare sig vad som är bra billiga ljudkort och vad som är ett bra billigt keyboard. Det jag menar med keyboard är ett keyboard som jag kan spela in direkt till Cubase med VSTi pluggar. Jag har Cubase 5 och VSTi pluggar redan samt Guitar Rig 5 (endast mjukvaran som jag fick av en vän).

Jag bor i ett litet studentrum så jag har inte särskilt mycket plats mer än skrivbordet och under skrivbordet.

Vidare om det finns en bättre lösning än ett ljudkort som man enkelt pluggar in gitarren till (och kör Guitar Rig 5) så får ni gärna dra den! =)

Jag har max 4000kr att spendera men spenderar gärna mindre.

Jag har en riktigt bra stationär dator så jag tror inte det blir några problem där förrutom kanske med vilka ut/intag jag har.

Här är en länk till moderkortet jag har: http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_1155/P8Z68V/#specifications

Annons
BigChief (oregistrerad)
Postat

Jag började min ljudkortsresa med toneport ux1(numera POD ux1). Helt fantastiskt, bara plugga o spela.

MEN, försök att hitta toneport ux2 begagnad istället (har 48v-matning). Har sett den för 1000-1500, inga pengar alls för ett helt okej ljudkort. LINE-6 (som gör dessa) har även en allt-i-ett-lösning med KB37, men den har jag aldrig provat..

Postat

En begagnad PodXT kanske, funkar kalas för att spela in gitarr, funkar bra som ljudkort med (minus för att du inte kan koppa in monitorer till den)

Postat
  On 2011-11-07 at 12:11 sa Hellpig:

En begagnad PodXT kanske, funkar kalas för att spela in gitarr, funkar bra som ljudkort med (minus för att du inte kan koppa in monitorer till den)

Men, visst går det väl att koppla in monitorer i PODxt ...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.