Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har ett Focusrite Pro 40. (20in 20out) och det fungerar bra med toppenljud.

MEN, det finns en avancerad mjukvara som styr routingen för alla kanaler. Jag har försökt använda den,

tittat på tutorials på nätet, läst instruktionspdf mm. Men det är för komplicerat för mej att förstå.

Så jag vill koppla förbi den där j*vla mjukvaran och använda routingen som vanligt i Cubase.

För om jag ändrar i Cubase så måste jag ändra i Saffire MixControl också. Det är sjukt bökigt, och jag fattar som sagt inte hur man gör ändå.

Hittar inget om detta på andra forum (men jag är inte den mest datatekniskt kunniga). Är det någon som har liknande problem här, och vet hur man kan åtgärda det?

Jag är sjukt tacksam om någon kan hjälpa mej!

Annons
Postat (redigerat)

Hej,

på vilket sätt har du försökt använda routingen? (Skicka olika mixar till olika musiker och sådana saker?)

Vi kan väl ta det från början... Det blir enklare att försöka hjälpa då.

Hur ser din routing ut i nuläget?

Har du ställt in MixControl till DAW Tracking?

Du har gått in i Cubase connections (F4 -> Inputs- och Output-flikarna?)

Har du checkat av rätt I/O under VST Audio System?

Så länge vi är metodiska så tror jag att vi löser det här också 🙂

Vänligen,

CHAE

Redigerat av CHAE

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.