Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

ny priset är väl ca 3500:- så testa med 2000-2500:-,

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Varför köper man en gitarr om man inte gillar färgen? Är den i övrigt bra och skön spela på så är det bara lacka om den.

Postat
  On 2011-11-06 at 11:05 sa sixties:

ny priset är väl ca 3500:- så testa med 2000-2500:-,

Fan, och här var jag på väg att skriva max 1000 SEK... Om jag inte är helt fel på det är detta en "leksaksgitarr" som man ger till Erik 12 år i julklapp för att han fått en fix idé att spela gitarr men som man vet kommer att förpassa pjäsen till garderoben innan nyårsafton. Dessutom tror jag mig ha sett nypris på lägre än 3 500 SEK.

Postat
  On 2011-11-06 at 11:14 sa Die Hard:

Varför köper man en gitarr om man inte gillar färgen? Är den i övrigt bra och skön spela på så är det bara lacka om den.

Han kanske har ärvt den, fått den i julklapp, stulit den, whatever... han behöver ju inte ha köpt den.

Postat

för att jag gillade färgen när jag var 15, hehe. men jag har växt ifrån den. lacka om låter ju inte helt dumt faktiskt, ska kika närmare på det! tack för tipsen

Postat (redigerat)
  On 2011-11-06 at 10:37 sa Bastarn:

Funderar på att säjla min Ibanez am73

http://www.google.se...s:0&tx=64&ty=18

för att jag inte gillar färgen (den är väldigt blå)

någon som vet hur mycket man får för den, på t ex blocket? Den är i nyskick, även om den har några år på nacken. 🙂

Hej

Gitarren kostar 398 euro från musicstore köln i tyskland. Men priser är utan frakt.

http://www.musicstor...-GIT0022053-000

Och med dagens valutahandel kl 20:50 är euron värd 9.0683 , så betyder det att gitarren kostar 3609 sek

Du kan även beställa den från ebay i usa och då kostar den 379usd och 70 usd i frakt

http://www.ebay.com/...=item1c2070bd22

Och med dagens valutahandel kl 20:50 är dollarn värd 6.7001 vilket betyder att gitarren kostar

3008 kr. Åker gitarren fast i tullen blir det en ekstra kostnad utöver 3008kr på c:a 902kr och jag räknar på 30% pålägg i tull och moms fast det bara är 25% för man brukar få betala en hundring i hanteringsavgift och fraktbolagen har en dollarkurs man gråter över ibland. Så alltså totalt 3910kr från usa.

Ett rimligt pris för din gitarr om den har några år på nacken borde blir runt 2000 kr som kan diskuteras vid snabb affär. Det är bättre att få den såld än att den ligger och dammar.

Edit :gitarren verkar inte finnas i ibanez sortiment i sverige. Eller så har den utgått. Det finns dock en annan som heter ibanez amf73 och den kostar 3757kr

http://www.musikshopen.com/ibanez-amf73-p-8019.html

mvh

Redigerat av Henber77
Postat (redigerat)

Fan, jag lyckades moderera fel, och klippte bort ett gäng inlägg av misstag.

Hav förtröstan, jag försöker städa.

Återkommer

Edit: Fixat.

Redigerat av Vallhagen
Postat
  On 2011-11-09 at 21:26 sa Vallhagen:

Fan, jag lyckades moderera fel, och klippte bort ett gäng inlägg av misstag.

Hav förtröstan, jag försöker städa.

Återkommer

Huvudsaken är att du är kvar.

Postat
  On 2011-11-09 at 21:05 sa Henber77:

Menar du att det är billigare att beställa från utlandet??

Hr FSA syftade på något helt annat, ej riktat till dig/dina inlägg:)

Tråden anmäld och städad på en påse milt uttryckt irrelevant trams. Herrarna ombedes fortsätta tjafsa antingen i PM eller i en tråd jag fixat till Er i avdelningen "UTANFÖR ÄMNET", länk: https://www.studio.se/index.php/topic/89831-kaerleksgnabb/

Fortsättningsvis hålls ton och relevans.

För fan.

• Gilla 2
Postat (redigerat)
  On 2011-11-09 at 21:40 sa Vallhagen:

Hr FSA syftade på något helt annat, ej riktat till dig/dina inlägg:)

Aha ok nu trilla polletten ner 🙂

Jag redigerade det som fel post, man borde kanske starta en moms tråd 🙂

Mvh

Redigerat av Henber77
Postat (redigerat)
  On 2011-11-06 at 11:16 sa Valle:

Fan, och här var jag på väg att skriva max 1000 SEK... Om jag inte är helt fel på det är detta en "leksaksgitarr" som man ger till Erik 12 år i julklapp för att han fått en fix idé att spela gitarr men som man vet kommer att förpassa pjäsen till garderoben innan nyårsafton. Dessutom tror jag mig ha sett nypris på lägre än 3 500 SEK.

Vallhagen, jag upplyste om prisläget på ebay och tyckte ovanstående inlägg lät fördjävligt rent ut sagt...men det får alltså stå kvar???

Hellvalla polare som ni är Bengan men någon måtta får det väl ändå vara om vissa tillåts skita ner trådar och bete sig som den här Valle gör på regelbunden basis, luktar illa detta... 😠

Redigerat av Florian le Sage
Postat
  On 2011-11-09 at 22:04 sa Florian le Sage:

Vallhagen, jag upplyste om prisläget på ebay och tyckte ovanstående inlägg lät fördjävligt rent ut sagt...men det får alltså stå kvar???

Slappna av, Bozo! Mitt inlägg var en respons på att någon tipsade om att sälja gitarren för 2000-2500 SEK (begagnad), när jag själv inte hade gett mer än max 1000 SEK för den. Resten av inlägget, som dessutom fortsätter inledningsvis med "Om jag inte är helt fel på det..." var min åsikt i övrigt om gitarren.

Postat
  On 2011-11-09 at 22:31 sa Valle:

Slappna av, Bozo! Mitt inlägg var en respons på att någon tipsade om att sälja gitarren för 2000-2500 SEK (begagnad), när jag själv inte hade gett mer än max 1000 SEK för den. Resten av inlägget, som dessutom fortsätter inledningsvis med "Om jag inte är helt fel på det..." var min åsikt i övrigt om gitarren.

Ok Wanker, de e lugnt jag hade nog inte givit mer heller men det där med "Erik" lät liksom nedsättande mot trådskaparen, that's all!!!

Bastam testa och sälj den på vend/blocket eller tradera för det du tycker verkar skäligt, du kan säkert få 2 papp med lite tur*

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.