Jump to content
Annons

En till tråd om lastpallar ;)


Recommended Posts

Jag har haft dom där jävla lastpallarna i skallen ända sen förra gången. Mest för att det ligger flera hundra såna och bara skräpar utanför replokalen vid partihallarna...

Eftersom jag är en såndär fattig tekniker tänkte jag höra med expertisen om det här skulle kunna vara nån slags bra och billig lösning på nån slags spaltpanel/basabsorbent. Jag tänkte isåfall bygga om ett par väggar på det här sättet, och det kommer bli en kostnad på några hundralappar. Jag ser inga uppenbara nackdelar (låter det skit så slängs det ut liksom), men vill iallafall höra lite med er här.

Jag tänkte alltså att man fyller pallarna med isolering av, för ändamålet, bästa sort, fäster pallarna på reglar så man får en luftspalt på några centimeter bakom, samt försöker klä in isoleringen på nåt slags McGuyver-aktigt sätt så man slipper hosta fibrer när man ska koncentrera sig på att mixa.

Till sist tänkte jag måla pallarna så att det inte ser ut som ett gammalt lager där nere. Tror faktiskt det kan bli rätt snyggt. Om man fixar nåt schysst mönster på tyget så blir det kanske rätt nice med det som sticker fram mellan plankorna... Och Voila! Ernst is in the house!

HIss eller diss?

post-26561-0-28619700-1320571789_thumb.jpg

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vad har du för problem med akustiken är min första fråga?

Visst är din idé en form av spaltpanel men den blir ju inte stämd på något sätt och mest troligt alldeles för breda spalter.

Om du vill hålla nere kostnaden och ha en lite rå design i din studio kan du ju kolla om du kanske kan få gammalt (form)virke från något bygge eller så. Sedan kan du räkna ut med en kalkylator så att du får rätt spalter anpassade för just ditt behov. Att klä lastpallar med tyg på baksidan är inget jag skulle vilja ge mig på om man vill få det någorlunda snyggt. Kolla hur en lastpall är gjord så förstår du säkert hur jag menar.

//Björn

Link to comment