Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN: Blue Theme

ARTIST/GRUPP: Kent Valdén

GENRE: Chill

LÅTLÄNGD: 5:14 min

KOMPOSITÖR: Kent Valdén

PRODUCENT: Kent Valdén

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2001

FORMAT: mp3

STORLEK: 5 megabyte

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK: http://www.soundclick.com/util/DownloadSong.cfm?ID=2117051

Klicka in på music...

ps: Låten behöver mastras och det är jag inte speciellt bra på.... ännu 😛

Redigerat av Trace
Annons
Postat

Börjar fint, dock vet jag inte om jag tycker det är så chillat. Mer trance än chill, iaf vad jag tycker :-)

Basgången skulle kunnat vara lite mer punchig, känns lite anonym nu. Pianot var trevligt, lät rätt bra. De svepande arp'arna låter bra, om än lite standard. Allmänt en ganska skön låt, om än inget jag personligen hoppar i glädje över. För dom som verkligen gillar sån här musik så låter den klockrent.

Postat (redigerat)

Tyckte detta lät trevligt 😏 Det enda jag kan komma på att klaga på är i sånna fall rytmen som inte är jätte spännande direkt. Men du har kanske tänkt att dom skall vara lite i bakgrunden? Gillar det andra (melodierna, svepen, allt trixande med filter, sammanhanget och atmosfären) och låten i sig annars... Låter 90 tals trance i stil med Eye Q (Cygnus X mfl). Pianot som kommer in kring 1:30 gillade jag inte så mycket eftersom det får mig att tänka på Robert Miles barnsliga musik. Trummorna bör oxå förbättras / bytas ut. Antar att du har använt trummljud från nån gammal ljudmodul eller nått.

Redigerat av zeblar
Postat
Låter 90 tals trance i stil med Eye Q (Cygnus X mfl).

Jo, det är från cygnus x - orange theme jag har fått inspiration 😄

Postat (redigerat)

Coolt 😉 En av mina favoriter oxå. Gillade resten av dom låtar som låg på Sounclick.. Väldigt hög kvalité.

Redigerat av zeblar
Postat

Tackar 😉

Flera kommer dit så håll ett öga där 😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.