Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Har sökt en del online och på forumet men hittar inte svaret på min fråga.

När jag startar ett nytt projekt startar jag som "default".

Får inte upp ezdrummerprogrammet när jag lagt till det som ett vstinstrument.

Tidigare kom det fram när man tryckte på "e"

När jag startar ett nytt projekt startar jag som "default".

Nu tänds och släcks bara den ikononen till höger om Any 1.

Vad gör jag för fel?

Gärna en basic förklaring då jag är en nybörjare.

Använder pod X3 som ljudkort.

Mvh

post-16001-0-29750500-1320486969_thumb.jpg

Annons
Postat

Tjena.

Du bör få upp EZdrummer om du trycker på den lilla symbolen som ser ut som ett keyboard i fönstret till vänter på din bild, där du har in och utgångarna.

dannepop (oregistrerad)
Postat

Jag håller med.

Det verkar som en bugg!

Är du säker på att fönstret inte ligger bakom de andra fönstren?

Danne/

Postat

Hej,

Nej tyvärr ligger det inte i bakgrunden.

Tidigare har det bara vart till att lägga till ezdrummmer via VST instruments samt klicka på "e" ikonen.

När man trycker "e" ikonen nu så skiftar bara det du kallar pianot färg. Dvs den aktiveras i takt med att man trycker på "e" i VST Instrument panelen.

• 4 månader senare...
Postat (redigerat)

Tjena! Jag lyckades nu att återskapa ditt problem och löste med att jag visste vad jag gjort...

EZ fönstret ligger ju ovanpå Cubase fönster i det här fallet. Dvs det går att flytta det utanför Cubase.

Du kan alltså i praktiken av rent misstag, eller med flit, flytta det utanför skärmen. Riktigt farligt. 🙂

Nu drog jag ner EZ fönstret så att det försvann bakom vertygsfältet i WIndows.

Då fick jag ditt problem, jag hittar heller inget kort kommando för att centrera EZ på skärmen.

Det tror jag säkert finns någonstans men jag orkar inte leta efter det. Nå, så jag flyttade verktygsfältet

i Windows. Sen tryckte jag på "e" och då såg jag en liten bit av kanten på EZ och kunde då dra upp

det och lägga det till rätta. Du måste helt enkelt på något sätt fått ut EZ fönster utanför skärmbilden.

Leta i kanterna eller leta i manualen till EZ och se om du kan hitta ett kommando för att centrera

fönstret på skärmen.

Kör hårt!!

Redigerat av DionHarris
Postat

Tjena! Jag lyckades nu att återskapa ditt problem och löste med att jag visste vad jag gjort...

EZ fönstret ligger ju ovanpå Cubase fönster i det här fallet. Dvs det går att flytta det utanför Cubase.

Du kan alltså i praktiken av rent misstag, eller med flit, flytta det utanför skärmen. Riktigt farligt. 🙂

Nu drog jag ner EZ fönstret så att det försvann bakom vertygsfältet i WIndows.

Då fick jag ditt problem, jag hittar heller inget kort kommando för att centrera EZ på skärmen.

Det tror jag säkert finns någonstans men jag orkar inte leta efter det. Nå, så jag flyttade verktygsfältet

i Windows. Sen tryckte jag på "e" och då såg jag en liten bit av kanten på EZ och kunde då dra upp

det och lägga det till rätta. Du måste helt enkelt på något sätt fått ut EZ fönster utanför skärmbilden.

Leta i kanterna eller leta i manualen till EZ och se om du kan hitta ett kommando för att centrera

fönstret på skärmen.

Kör hårt!!

Tackar!

Skall kolla detta extra noga 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.