Jump to content
Annons

Melodyne essential


Studio52

Recommended Posts

Annons

DNA (polyfonisk editering) finns bara i Editor-versionen, medan Essential bara är monofonisk - så du måste i så fall uppgradera till Editor.

Du kan se en jämförelse mellan versionerna här: http://www.celemony.com/cms/index.php?id=383

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

DNA (polyfonisk editering) finns bara i Editor-versionen, medan Essential bara är monofonisk - så du måste i så fall uppgradera till Editor.

Du kan se en jämförelse mellan versionerna här: http://www.celemony....ndex.php?id=383

Okej, du menar alltså att Essential bara kan ta en ton åt gång, inte flera på raken? Har jag förstått rätt då? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan editera en hel melodislinga (monofoniskt) - men inte editera enskilda toner i ett ackord (polyfoniskt).

Den du länkar till är uppgradering från Melodyne Plugin. Den du behöver är från Melodyne Essential till Editor och kostar omkring en tusenlapp mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle inte tro att det funkar så bra för att stämma ett ostämt piano eller så, men kanske göra om ett mollackord till ett durackord eller liknande felspelningar...

Edit:

-Editor asså. Essential är helt enkelt ett bättre alternativ till tex autotune. (Mindre "auto" och mer hands on-kontroll)

Redigerat av MrBluesman
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Visst gör det det. Beroende på hur stora hopp (tonsteg) mellan stämmorna, blir resultatetn olika bra. Om du tänkt bygga stämmor av enbart en inspelad sång, alltså.

Borde nog gå maskera ganska bra i en hel produktion.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

hmm, är det inte billigare att stämma instrumentet än att köpa melodyne?

När Melodyne DNA versionen kom ut, ropade nån förtjust att "shit, nu kan man ju ändra enskilda toner t.o.m. !!".

Själv tänkte jag, att ja .. det har jag gjort i typ hela livet 😛

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...