NevusFlammeus (oregistrerad) Postat 1 november 2011 Dela Postat 1 november 2011 Tjenare har stött på problem i min piano roll (är ny i logic så ursäkta iaf det är en obvious fråga) Jag får inget ljud från toner när jag klickar på dem i piano rollen längre, är någon knapp jag har kommit åt men vet inte vilken det kan vara. Någon som har lösning? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Shimmen Postat 1 november 2011 Dela Postat 1 november 2011 Tjenare har stött på problem i min piano roll (är ny i logic så ursäkta iaf det är en obvious fråga) Jag får inget ljud från toner när jag klickar på dem i piano rollen längre, är någon knapp jag har kommit åt men vet inte vilken det kan vara. Någon som har lösning? se till att knappen på kanalen som är ett rött r är markerad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NevusFlammeus (oregistrerad) Postat 1 november 2011 Dela Postat 1 november 2011 Tack kompis! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nystrom Postat 1 november 2011 Dela Postat 1 november 2011 Eller den som ser ut som en Rommersk 1a/ ett stort i. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Matsumon Postat 1 november 2011 Dela Postat 1 november 2011 I Piano Roll finns det även två knappar till vänster om "edit". På den ena står det "in" och på den andra står det "out". Om "out" inte är grönfärgad betyder det att den är avaktiverad och då kommer det inget ljud om du musklickar på det vertikala pianot, vilket du löser genom att klicka på den en gång 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.