laxlaxlax Postat 1 november 2011 Postat 1 november 2011 (redigerat) Hej alla, Tänkte kolla om någon har lust att hjälpa Popkollo - en ideell förening vars syfte är att peppa unga tjejjer att syssla med musik - med att mixa ljud på en stödgala i Malmö om två veckor. Evenemanget Det kommer finnas ett band med musiker som kompar en slags live-karaoke där både publik och vissa gäster från musiksverige kommer gå upp och ta micken och välja bland olika låtar att sjunga samt andra aktiviteter under kvällen. Om någon känner för att köra ljud den kvällen så är den personen mycket välkommen att höra av sig till mig eller svara i tråden. Och det är alltså ideellt jobb för alla inblandade så det finns ingen ersättning - all inkomst för stödgalan går till föreningens verksamhet,som är att peppa unga tjejjer på att syssla med musik. / Laxlaxlax EDIT: Ljudtekniker funnen! Tack ändå till de som erbjöd sig villiga. Redigerat 11 november 2011 av laxlaxlax
Valle Postat 1 november 2011 Postat 1 november 2011 Jag pallar nog inte mixa. Men jag kan väl tänka mig att dyka upp och stötta ekonomiskt genom inköp av några öl och/eller läsk och/eller gräddbullar – även om jag tycker att konceptet är en aning småprovocerande.
LarsoyH Postat 1 november 2011 Postat 1 november 2011 Jag skulle kunna göra det om jag får resa och uppehälle betalt/fixat, (Bor i stockholm) 🙂
Claes Holmerup Postat 1 november 2011 Postat 1 november 2011 Det är visserligen länge sedan jag höll på med livemix så jag är nog lite ringrostig, men det kunde vara kul. Om det inte finns någon med mer aktuell erfarenhet som anmäler sig, så ställer jag gärna upp - men skulle nog i så fall behöva komma dit och testa lite med bandet ett tag innan (alltså förmodligen lite mer än vanlig soundcheck) också, för att bli bekant med prylarna och lokalen.
laxlaxlax Postat 1 november 2011 Trådstartare Postat 1 november 2011 Claes: det var verkligen hyggligt & frikostigt t av dig att erbjuda dig! Nu har det dock redan hunnit hittats någon så saken är ordnad. Tack också LarsoyH för erbjudandet. 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.