ifransson Postat 19 februari 2005 Postat 19 februari 2005 (redigerat) LÅTNAMN: The happy people ARTIST/GRUPP: The Happy People GENRE: "Hiss-synth" LÅTLÄNGD: ~3 min KOMPOSITÖR: Falk & Fransson PRODUCENT: EV. MEDVERKANDE: INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: mp3 STORLEK: ~3 megabyte STATUS: Skiss LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Lekt med "unison" och "chorus" för att få det lite mera levande/varierande ... Kanske behöver lite sång till!? Se även: Here is the matrix A feeling of Yazoo Redigerat 20 februari 2005 av ifransson
Arete Postat 20 februari 2005 Postat 20 februari 2005 Ja, du ska ha sång till det här :-) Kör en livereview. Börjar helt underbart, den blippiga synten och basen är fina. Leaden som kommer in 0:16 låter ganska skräpigt och slarvigt spelad, den borde fixas till. Trummorna gör inte så värst mycket väsen av sig, men de låter som de ska i en sån här låt :-) Låter trevligt igen vid 1:45 då den börjar få lite roliga ljud i det hela, den lead som kommer in där låter riktigt fint, den gillas. Egentligen så är det just den första synten som jag klagade på som förstör känslan i denna låt för mig, ta bort eller sänk den, spela in den mer tight och lägg på sång så kommer det här att bli riktigt charmigt :-)
ifransson Postat 20 februari 2005 Trådstartare Postat 20 februari 2005 Ja, du ska ha sång till det här :-) Kör en livereview. Börjar helt underbart, den blippiga synten och basen är fina. Leaden som kommer in 0:16 låter ganska skräpigt och slarvigt spelad, den borde fixas till. Trummorna gör inte så värst mycket väsen av sig, men de låter som de ska i en sån här låt :-) Låter trevligt igen vid 1:45 då den börjar få lite roliga ljud i det hela, den lead som kommer in där låter riktigt fint, den gillas. Egentligen så är det just den första synten som jag klagade på som förstör känslan i denna låt för mig, ta bort eller sänk den, spela in den mer tight och lägg på sång så kommer det här att bli riktigt charmigt :-) Tack, jag skall försöka jobba med trummorna och ev lära mig "kompressorn" ...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.