Falconshield Postat 31 oktober 2011 Postat 31 oktober 2011 Hej alla! Jag heter Josef Falkensköld och jag jobbar normalt sett med ljud o musik till spel. Men så fick jag för ungefär ett år sen en idé om att jag skulle göra en fullängdare med låtar OM spel, inte covers som man ser så ofta i sammanhanget. Så under det här året har jag ägnat lediga timmar till detta och nu är jag klar 🙂 Det är min första färdiga produktion i den här storleken och jag tycker att jag gjort något hyffsat unikt. Texterna handlar om olika aspekter i spel och spelande, från specifika spel till företeelser som flaming, trolling, raida och så vidare! Lyssna gärna och kom med synpunkter, det kommer säkert bli uppföljare av något slag. Tack på förhand! Falconshield – Gam3r M3tal (länk till spotify) www.falconshield.com (min hemsida) 1
D Vibe Postat 31 oktober 2011 Postat 31 oktober 2011 Intressant 🙂 .. Men en cover verkar det väl vara? Bubble Bobble 🙂
Falconshield Postat 1 november 2011 Trådstartare Postat 1 november 2011 Precis, det blev en cover(by popular demand), ursäkta den falska marknadsföringen hehe..
hwasser Postat 1 november 2011 Postat 1 november 2011 Ascoolt fan! Haha, orginellt, häftigt och passionerat! Du gör spelmusik också ser jag? Själv är jag både gamingnörd, programmerar datorspel och sjunger i ett metalband. Så detta är ju perfekt för mig! 😛
rankey (oregistrerad) Postat 1 november 2011 Postat 1 november 2011 riktigt välgjort och genomtänkt, kul! grattis till en bra resultat!
Falconshield Postat 1 november 2011 Trådstartare Postat 1 november 2011 Ascoolt fan! Haha, orginellt, häftigt och passionerat! Du gör spelmusik också ser jag? Själv är jag både gamingnörd, programmerar datorspel och sjunger i ett metalband. Så detta är ju perfekt för mig! 😛 Du tillhör målgruppen på pricken! 🙂 Jo jag skriver ljud o musik till spel på frilansbasis, och där har ju en del av min musik kommit ut, men det här är första gången jag släpper något helt eget. Kul att ni gillar det!
Erik dP Postat 1 november 2011 Postat 1 november 2011 (redigerat) Lyssna gärna och kom med synpunkter, Falconshield – Gam3r M3tal ...D3t v3rkar vara samma f3l på ditt tang3ntbord som på mitt. Redigerat 1 november 2011 av Erik dP 1
Kiefz Postat 1 november 2011 Postat 1 november 2011 Välkommen! Jag tycker det här var kanoners! Är väldigt svag för lite mer originella projekt som detta och jag tycker du fått ihop det riktigt bra. Samtidigt som du blandar mängder av stilar så tycker jag du fått allt att smälta samman på ett sätt som känns helt naturligt. I like! mvh
Pos Postat 1 november 2011 Postat 1 november 2011 Skitgrymt! Har ett antal vänner som är både spel- och metalnördar, så detta ska jag sprida vidare. Originellt och välproducerat! 1
Shimmen Postat 1 november 2011 Postat 1 november 2011 Nästan så att man känner för att genomföra en undersökning om det finns något samband mellan metal och datorspel. On on topic, bra! 🙂
Falconshield Postat 2 november 2011 Trådstartare Postat 2 november 2011 Skitgrymt! Har ett antal vänner som är både spel- och metalnördar, så detta ska jag sprida vidare. Originellt och välproducerat! Eftersom jag är totalt independent(inget skivbolag/förlag) så är jag helt beroende av att folk sprider runt det så TACK för det! 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.