Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Söker en synthare/keyboardist med influenser från New Wave/Post Punk á la New Order, Yazoo, Eurythmics, Depeche etc. Jag själv är 24 år, bor i Stockholm och har nu under en tid skrivit låtar till ett projekt som ska bli det stora startskottet på "80-synthen's" renässans under 2000-talet.

Jag har dock börjat tröttna ordentligt på mina egna begränsningar inom synth; D.v.s. på sättet jag själv spelar och på de ganska tråkiga mjukvaruljud jag får fram. Jag söker någon som kan spela och som har bestämt sig för hur han/hon vill låta.

Det finns 5-6 låtar i dagsläget och tanken är att vi börjar där. Det finns också ett management och en studio att tillgå. Framförallt finns det en vision som jag gärna berättar mer om, under andra mer rättvisa omständigheter än de som erbjuds här igenom internet.

Kontakta mig på: 88thcentury@gmail.com

Mvh

J.K.

Annons
Postat

Finns det inget mer du kan berätta om här i alla fall, blir ju internet via mail hursomhelst...???

Låter intressant men vill höra musiken först, finns många som vurmar för denna period men är mediokra när det kommer till kritan (no pun intended) och är det seriöst och genomtänkt så kan du få mina öron och kanske spelhjälp, jag har lirat på i princip alla synthar sen 1977 då jag var en fjortis som sprang runt på musikaffärerna i Sthlm och plågade butiksägarna så fort man hann när nya modeller kom på marknaden...

vad är det för management och presentations-idé då?

;-)

drloop (oregistrerad)
Postat

Kan tipsa om 99musik.se. Ett forum med rätt många gamla syntare.

Där finns mycket syntkunskap och du kanske kan hitta någon att jobba med.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.