la1997 Postat 27 oktober 2011 Dela Postat 27 oktober 2011 Hur gör man en sådan effekt som fadar in melodin snyggt som Avicii använder i Levels? Har letat på en massa ställen utan att hittat hur man gör. http://www.youtube.com/watch?v=kVk1HOlkq_o Kolla 1 minut in i videon. Tack på förhand! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nystrom Postat 27 oktober 2011 Dela Postat 27 oktober 2011 Det är bland annat ett Högpassfilter som är lagd i en automation till grund. (Enligt mitt öra?) Sen lite andra effekter med. Börja med det sen kan du exprimentera med andra effekter. Någon annan studioräv som inte sitter på morsans gamla sketna laptop får gärna rätta mig! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Elias Postat 27 oktober 2011 Dela Postat 27 oktober 2011 (redigerat) Om du menar när själva riffet kommer in vid 1:10 cirka så tror jag det är en Crashcymbal som är spelad baklänges. Plus ett "whitenoise" som filtereras in. Sen fade'as väl leadljudet in samt också tror jag det har ett högpassfilter och lite reverb som automatiserats. Testa dig fram. Lycka till! 🙂 Redigerat 27 oktober 2011 av Elias Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
la1997 Postat 28 oktober 2011 Trådstartare Dela Postat 28 oktober 2011 Tackar så mycket ska testa tipsen! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.