skogsmulle101 Postat 26 oktober 2011 Postat 26 oktober 2011 (redigerat) Hejsan, Jag har ett MOTU 8Pre, en macbook Pro 2011 & använder Logic Pro. Vill "livemixa" med rattarna på ett mixerbord. Vilka finns det? vilka cirkapriser? Skall det kopplas via FW? Låt säga att jag har en inspelad rytm (reggae). Vi har 5 mickar på trummorna, 2 till annat slagverk, 1 elbaskanal (LINE), 2 gitarrer (SM57, fender stärkare), ett piano (MIDIpiano), 1 orgel (MIDI), 2st blås & 2 sång kanaler. Nu vill jag livemixa ner en "livemixtagning" på hårddisken. Hur gör man & vad behöver jag? Inte hålla på med automation. Manuell mixning kan det kallas också. Tack för bra tips hörrni! Redigerat 26 oktober 2011 av skogsmulle101
Linus Postat 26 oktober 2011 Postat 26 oktober 2011 Vill du ha ett mixerbord dvs. mixa ljudet utanför datorn? Eller vill du ha en kontrolleryta dvs. använda fysiska rattar och reglar för styra Logics mixerbord?
skogsmulle101 Postat 26 oktober 2011 Trådstartare Postat 26 oktober 2011 (redigerat) Vill du ha ett mixerbord dvs. mixa ljudet utanför datorn? Eller vill du ha en kontrolleryta dvs. använda fysiska rattar och reglar för styra Logics mixerbord? Alt. 2 där, styra Logic med ett riktigt bord. Och jag vill kunna "spela in" livemixningnen om du förstår? Redigerat 26 oktober 2011 av skogsmulle101
Stampe76 (oregistrerad) Postat 27 oktober 2011 Postat 27 oktober 2011 Det enda jag kan komma på i nuläget är samma setup som jag precis skaffat mig. Ett Presonus studiolive 16.4.2. körs via FW, tror det blir det lättaste om man vill mixa "live" med mixerbord. Har själv inte packat upp mina grejer än men jag tror att det kommer bli bra. Hoppas jag har gett dig ett litet tips iaf. Lycka till...
skogsmulle101 Postat 28 oktober 2011 Trådstartare Postat 28 oktober 2011 Det enda jag kan komma på i nuläget är samma setup som jag precis skaffat mig. Ett Presonus studiolive 16.4.2. körs via FW, tror det blir det lättaste om man vill mixa "live" med mixerbord. Har själv inte packat upp mina grejer än men jag tror att det kommer bli bra. Hoppas jag har gett dig ett litet tips iaf. Lycka till... AH! kul för dig. Spännande tycker jag. Ja, det ska jag kolla upp. Kan vara svårt att googla sånt här för alla möjliga bord kommer ju upp. TACK! Hoppas det blir bra.
hegobald Postat 28 oktober 2011 Postat 28 oktober 2011 Näe det är lättgooglat! Här en färdig sökning om du har problem http://www.google.se/search?aq=f&gcx=c&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=Presonus+studiolive+16.4.2 🙂
Avium Postat 30 oktober 2011 Postat 30 oktober 2011 Har lekt med ett Presonus StudioLive 24 som livebord hela veckan faktiskt. fantastiskt mixerbord, Smart layout saknar dock motoriserade faders. Men smakar det så kostar det. 🙁
pressrec Postat 31 maj 2012 Postat 31 maj 2012 Alt. 2 där, styra Logic med ett riktigt bord. Och jag vill kunna "spela in" livemixningnen om du förstår? Då funferar det inte med ett studiolive. Inget stöd för att kontrollera logics mixerbord i ett sådant bord.
Top Floor Studios Postat 10 juni 2012 Postat 10 juni 2012 Ett tips skulle ju vara t ex ett Tascam DM3200 eller 4800, eller Yamaha 01V96. Dom är lite liknande Presonusbordet fast med motoriserade reglar. Även ett äldre Yamahabord går ju bra, typ 02R och dom därna.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.