Renfield Postat 24 oktober 2011 Postat 24 oktober 2011 (redigerat) Jag gillar verkligen looparna i Reason som de är men "förväntas" man att använda dessa som råmaterial och göra dem mer personliga? Man vill ju inte direkt att lyssnaren ska tänka "Det där är en typisk reasonloop!". Redigerat 24 oktober 2011 av Renfield
JohnRick Postat 24 oktober 2011 Postat 24 oktober 2011 Det står dig väl fritt att göra precis vad du vill med dem?
Renfield Postat 24 oktober 2011 Trådstartare Postat 24 oktober 2011 Fast jag tänkte om man vill undvika att det är uppenbart var loopen kommer ifrån. Finns det något enkelt sätt att göra dem mer personliga?
sadomachine (oregistrerad) Postat 25 oktober 2011 Postat 25 oktober 2011 Ja, använd inte loopar utan gör allt själv. 🙂
Lindeberg Postat 25 oktober 2011 Postat 25 oktober 2011 Klipp upp dom i beats eller halvtakt, eller vad du nu vill, och flytta runt. Funkar!
Frekvensspektrumanalysator Postat 25 oktober 2011 Postat 25 oktober 2011 Det finns väl ingen normal musiklyssnare som skulle bry sig? Om det inte är använt i en annan låt man känner igen...
Uozon Postat 28 oktober 2011 Postat 28 oktober 2011 Även om man använder Amen break skulle inte kreti och pleti bry sig så mycket.
pxm Postat 28 oktober 2011 Postat 28 oktober 2011 använd dom som dom är, klipp och klistra , gör om dem, lägg till typ ett spökslag eller ta bort, gör egna loopar-blanda..allt funkar...gör som du känner allteftersom du vill att musiken skall låta.. 🙂
Elias Postat 28 oktober 2011 Postat 28 oktober 2011 Expreimentera med dem och så ifall du kan få looparna att låta ännu bättre eller passsa bättre till ditt arr. Men låter det riktigt bra och passar som den är så tycker jag inte du ska göra om den bara för att nån enstaka kan känna igen den från reason 🙂 Huvudsaken är ju att den låter bra och fyller sin funktion.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.