Milian Postat 23 oktober 2011 Postat 23 oktober 2011 Hej! Jag undrar hur man smidigast gör en edit i Reason. Mitt exempel på vad jag menar är Classixx Edit på Madonnas Lucky Star: Classixx version http://www.youtube.com/watch?v=EcNLr0AYgXc Madonnas, originalet Hur får man in låten i Reason på bästa sätt? När man väl har materialet inne i Reason är jag medveten om att man kan lägga på sidechain för att skapa plats åt sina egna trummor (har dock inte prövat det ännu då jag inte har haft behov av det) och basen kan man ratta bort i EQn så när låten väl är inne är det inga problem...
Teo Postat 23 oktober 2011 Postat 23 oktober 2011 Har du Record? Annars skaffa Reason6. Enda sättet annars är väl att tömma en N19 och lägga in låten där och sen lägga ett miditrack som spelar upp låten på (C3). Men det är värdelöst och skitjobbigt att jobba så i Reason för du måste lyssna på låten från början hela tiden
Overkill Postat 23 oktober 2011 Postat 23 oktober 2011 Använd Record som redan nämnts eller rewira till t.ex Ableton. Du kan också stycka upp låten i en dr rex men det är bökigt och inte helt lätt att få det rätt.
Milian Postat 23 oktober 2011 Trådstartare Postat 23 oktober 2011 Tack för snabba svar! Ok, då vet jag, har Record sen tidigare men lagt ned mest kraft på att lära mig Reason. Uppdaterar snart till Reason 6.
philmeizter Postat 8 november 2011 Postat 8 november 2011 (redigerat) Har du Record? Annars skaffa Reason6. Enda sättet annars är väl att tömma en N19 och lägga in låten där och sen lägga ett miditrack som spelar upp låten på (C3). Men det är värdelöst och skitjobbigt att jobba så i Reason för du måste lyssna på låten från början hela tiden Eller så lägger du låten i en NN-XT och lägger på 10-20 olika zones där du lägger låten på alla zones. Därefter väljer du startpoint på olika zones, samt väljer root-key från C3 och uppåt på varje zone, voila! T.ex. Zone 1 - Root C3 - Lo Key C3 - Hi Key C3 - Starpoint 0:0%. Zone 2 - Root C#3 - Lo Key C#3 - Hi Key C#3 - Startpoint 10:0%. EDIT: Minns ej om det var "Loop Start" eller bara "Start" om man skulle välja startpoint på samplen. Redigerat 8 november 2011 av philmeizter
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.