Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

ok, skall spela in lite låtar nu framöver, bara gitarrbaserad låtar. Som harvar runt på samma sätt i verserna/ref. Inga speceilla ändringar mao.

Funderar om jag skall bara köra första vers/ref och sedan kopierar in resterande rundor.

Har inga specifika upphåll i låtarna heller utan dom kör nästan från början till slut så att chanserna att spela fel ökar ju rätt markant.

Ur den synpunkten är du ju rätt bra att klipp o klistra.

Nackdelen är att det rundorna låter ju likadana(det är bara demos, så det är väl ok).

Men hur vanlgit är sådant? Hur gör ni?

KÖr ni från början till slut?

Annons
Postat

Jag skulle inte kopiera, även om det bara är till en demo. Om du inte pallar att spela hela låten i ett svep och få det att

fungera så är det väl en ok lösning att spela in en bit i taget och klistra ihop om det behövs, men jag skulle fortfarande inte kopiera.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.