staxxon Postat 22 oktober 2011 Postat 22 oktober 2011 tänkte jag skulle använda en plug där man kunde stämma gitarren. Hittade Gtune, men får inte den till att fungerar. Vet itne om jag gör rätt. Har lagt på inserts, men den ger inga utslag, verkar stendöd, kan dock ändra frekvensen, men inget annat. Vad gör jag för fel?
staxxon Postat 23 oktober 2011 Trådstartare Postat 23 oktober 2011 drhans: Daw? Cubase 4 ? Om det är det du menar? Har en annan också som heter C-tuner. Samma sak där, stendöd. Men det är väl i insert man lägger dom?
pxm Postat 23 oktober 2011 Postat 23 oktober 2011 du måste bocka för högtalaren på spåret för att tunern skall fungera.. mvh
staxxon Postat 24 oktober 2011 Trådstartare Postat 24 oktober 2011 (redigerat) pxm: det har jag gjort om du menar den högtalaren som är för direct monitoring.? Men det är i insert som GTune skall ligga? Redigerat 24 oktober 2011 av staxxon
pxm Postat 24 oktober 2011 Postat 24 oktober 2011 jag skall kolla litet i mitt cubase och se om jag kommer på någon,staxxon...
pxm Postat 24 oktober 2011 Postat 24 oktober 2011 (redigerat) har du lagt in dll. filen från G-Tune i VST-mappen i Steinberg portföljen ???????? annars funkar inte inserts.. installerings programmen brukar göra det automatiskt eller så får man välja men en del, helst tankade vst:s får man göra det själv.. men-annars så har du ju en tuner med i ditt Cubase som du kan använda... Redigerat 24 oktober 2011 av pxm
staxxon Postat 24 oktober 2011 Trådstartare Postat 24 oktober 2011 pxm: 🙂, jo den ligger i vst mappen. Aja får luska vidare
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.