Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag undrar hur man gör för att exportera separata midi filer, alltså spara midi filerna så att man kan öppna dom i ett nytt projekt som vanliga midi filer? Nu verkar cubase bara exportera alla kanaler i en midi fil. Finns det något enkelt sätt att lösa detta på?? Jag använder mig av cubase sx3.

Annons
Postat

Det beror på att de har sparas som Midifil format 0. http://wiki.kontrollrummet.com/Midi#Filformat

Du kan välja i Cubase-inställningarna om du ska splitta format 0-filer till separata spår automatiskt, så slipper du tänka på om det är "fel" eller inte. Har inte SX3 installerat längre, men det borde vara samma som i de nyare, tror jag; File/Preferences/Midi/Midifile/Auto dissolve format 0.

Ovanför det kan du också välja av avaktivera "Export as type 0", om du inte vill spara i format 0.

Om du redan har importerat en format 0-fil, så kan du välja midiparten, gå upp i menyn och välja Midi/Dissolve part, så får du upp separata spår istället.

Förresten: Varför sparar du som midifiler istället för projektfiler, om du ändå jobbar vidare i samma programversion...?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.