ozon3 (oregistrerad) Postat 19 februari 2005 Dela Postat 19 februari 2005 Hej alla, sitter i inköpsfunderingar och har länge spanat på Creamware Scope Home (3st Shark CPUs) och undrar om någon har erfarenhet av de kortet. Sitter med Live! 4.0.1 med Reason 2.5 som slav + lite VSTi's. Jag behöver något att avlasta burken med. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
punkrockdude Postat 19 februari 2005 Dela Postat 19 februari 2005 Är det ett Soundblaster så bör du uppgradera dig till ett bättre ljudkort. Du kommer då att kunna avnjuta effekterna i Scope kortet mycket mer än med ditt Soundblaster och du vet då att ljudet även är bättre. Detta är det enda jag hade att komma med. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pellesnusk Postat 19 februari 2005 Dela Postat 19 februari 2005 Hej, Jag har ett Scope-kort från Creamware, men en storlek större med 6 st DSP. Är nöjd med det. Har du några frågor eller funderingar är det bara att fråga här eller skicka ett PM till mig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 19 februari 2005 Dela Postat 19 februari 2005 (redigerat) Sitter med 2st kaskadkopplade och 2st 24/96 ad/da-lådor... funkar skitbra, men jag kör inte scope's effekter. Scope kan vara lite krångligt vid installationen, men sen tuffar det utan problem Tänk på att Creamwarekortet inte avlastar datorn när du kör VSTi's... det är bara de interna Scopeeffekterna som drar nytta av SHARC-processorerna. Redigerat 19 februari 2005 av demoniqus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jari Postat 19 februari 2005 Dela Postat 19 februari 2005 Sitter själv med Creamware pulsar II, med 6 sharc DSP. Tror att 3 sharc kan va i minsta laget. Funkar säkert i början, men sen vill man ju fläska på... Men man kan ju uppgradera och köpa till extra kort som man kopplar ihop. Cremaware har ju rätt feta pluggar men ganska dyra. Kolla in www.celmo.com nån annan som hittat DSP pluggar till creamware? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ozon3 (oregistrerad) Postat 20 februari 2005 Dela Postat 20 februari 2005 tack för svaren. jari: jo, funderade i de banorna också 😠 Men jag har inte så fruktansvärt fett så tror nog de blir bra me Home. demon: att vsti inte funkar att köra i dsp'n vet jag men scope effekterna ä väl inte sunkiga (får man hoppas)? pelle: gott me stort kort? 😄 Will do! punk: nope, inge soundblaster. kör faktiskt med Soundstorm just nu 🙂 Jag hade något 24/96 kort innan men det rasade. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 20 februari 2005 Dela Postat 20 februari 2005 Tänk på att Creamwarekortet inte avlastar datorn när du kör VSTi's... det är bara de interna Scopeeffekterna som drar nytta av SHARC-processorerna. Finns det kort som gör detta? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 20 februari 2005 Dela Postat 20 februari 2005 Finns det kort som gör detta? Nej. det enda som gör detta kallas Ramminne samt Ny Proccesor Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.