Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Nån som provat köra line in direkt från gitarr eller bas direkt in RME ADI-2?

Går det eller ska jag leta efter nått annat?

Annons
Postat

ADI-2 är en stereo AD-DA-omvandlare som enbart har line in/ut - och digitala kopplingar för att kopplas till ett ljudkort med digitala in/ut.

Är det ett nytt ljudkort du behöver, eller varför har du kollat på den...?

Om du ska koppla in en gitarr, så behöver du antingen ha en högohmig instrumentingång direkt i ljudkortet - eller om du saknar instrumentingång, så kan du köra med en extern DI-box som i sin tur kopplas in på mikrofoningången på ljudkortet.

Postat

Har ett rme aio ljudkort, och letar efter nått bra att koppla in gitarr o bas med, och även sång så småningom.

Postat

Ok - då behöver du en micpreamp med högohmig instrumentingång (kallas ofta "Instrument", "Hi-Z", "DI" eller liknande) och SPDIF ut.

Exempelvis kan Audient MiCO vara ett trevligt alternativ. 🙂

Om du kan leva med att en av de analoga lineingångarna på ljudkortet "försvinner", så kan du förstås välja vilken preamp du känner för, som har högohmig instrumentingång - men jag gissar att du helst vill gå in digitalt till ljudkortet, eftersom du frågade om ADI-2 från början...?

Analogfreak (oregistrerad)
Postat
  On 2011-10-20 at 18:58 sa Otto:

Tack för tipset Claes, det verkar vara det jag söker

Här har du den till tusenlappen billigare också.

Leverans inom 3-4 dagar och du kan betala vid leverans istället för förskott. 🙂

http://digitalaudioservice.com/audient-mico.html

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.