Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag får bluescreens IBLAND när jag avslutar. Inte varje gång alltså.

Dessutom är det mycket hack och lagg när man spelar in, det hoppar å jävlas nå så innehelvete.

Ingångssignalen kan ibland sluta fungera helt, men jag kan fortfarande höra vad som spelas upp.

Ibland så står signalen på mitten hela tiden och spelar jag in då blir det bara nåt oväsen.

Jag fattar ingenting! Jag har 2 GB ram men kan uppgradera laptopen till 4 GB, skulle det hjälpa?

Och är det nån driver jag borde skaffa? Jag väljer ASIO for all v2 i programmet iallafall.

Hjäääälp! Ska spela in flera fullängdare inom kort och det här är ju inte direkt till någon fördel!

Annons
Postat

Asio4all brukar folk skratta åt på det här forumet.

minne på 4Gb är nog en fördel. Vad har du för dator i övrigt? Cubase käkar processorer till frukost. hade förut 750Mb minne men 2ghz processor och det funkade bara två tre spår (utan inserts eller andra effecter) innan det var godnatt.

Postat

Tascam US-1641 har jag

Den driver som kommer med ljudkortet suger ju röv. Datorn blir en jävla snigel med det.

Med Asio4All så rullar det på bättre.

Men vad ska jag ha då? Vill veta specifikt

Postat

Stäng av nätverkskortet och eventuella bakgrundsprogram som virusdödare, anti-spyware och diverse små "hjälp"-program som brukar ligga installerade på laptops från början och som bara drar kraft utan att göra någon egentlig nytta...

Instämmer också i att man bör köra med ljudkortets egen ASIO-driver och inte ASIO4ALL, om det finns en dedikerad ASIO-driver.

Kolla gärna också hur det ser ut med DCP Latency Checker, som kan visa om datorn bör funka bra eller inte...

Postat

Låter som om något är fel, Tascamkortets Asio borde ge bättre resultat. Kör du det via usb eller fw? Om usb, har du många andra grejer inkopplade samtidigt? Där har felat för mig på äldre burkar.

Postat (redigerat)

Har du testat att göra en ren installation av windows? Och bara lägga till det absolut viktigaste?

Och stäng av det trådlösa nätverket som Claes mycket riktigt säger.

Vidare ska datorn ställas in på "high performance" eller "alltid på" i energisparinställningarna i kontrollpanelen.

mvh Jon

Redigerat av Yllet
Postat

Har du testat att göra en ren installation av windows? Och bara lägga till det absolut viktigaste?

Och stäng av det trådlösa nätverket som Claes mycket riktigt säger.

Vidare ska datorn ställas in på "high performance" eller "alltid på" i energisparinställningarna i kontrollpanelen.

mvh Jon

Jag fick inte ens en Windows-skiva när jag köpte datorn... Tänker fixa mej XP istället när jag orkar.

Ska stänga av nätverket också, finns ändåså ingen internettäckning uppe i studio-stugan ;P

Det kan man ju prova okcså.

Postat

Jag fick inte ens en Windows-skiva när jag köpte datorn... Tänker fixa mej XP istället när jag orkar.

Ska stänga av nätverket också, finns ändåså ingen internettäckning uppe i studio-stugan ;P

Det kan man ju prova okcså.

Men ändra energiinställningen som jag skrev, kan hjälpa med lite tur.

mvh Jon

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.