Jump to content
Annons

Farligt med synth,skärm etc nära varandra?

Recommended Posts

Gratch (oregistrerad)
Postat

Hej hej!

Blev lite fundersam här nu när jag försökte spara lite plats i mitt rum om det är "farligt" för skärmen att stå precis intill högtalare/monitorer eller min midisynth tillexempel? "Magnetiskt avskärmade" vet jag att det står på många monitorer men vad innebär det hela?

Om någon dessutom orkar fylla i hur mycket kan det påverka med router och ljudkort ställda på varandra tillsammans och även en mängd elsladdar?

Annons
Postat

jo, alltså de kan explodera....

tongue.gif

Nejmen skämt åsido,

Jag har min midi-klaviatur precis framför skärmen och mina monitorer precis brevid. Inga som helst problem 🙂

som du nämnde är monitorerna avskärmade, och sålänge du inte har en gammal tjock-skärm så kommer du inte märka av om de inte var det heller.

när det gäller kablar brukar det inte vara några problem heller, men du märker ju om du får störningar så då kan du testa att dra kablaget annorlunda. Jag har dock aldrig fått störningar pg.a hur kablarna är dragna.

Gratch (oregistrerad)
Postat

härligt! då får det vara trångt på mitt skrivbord tills jag skaffar ett större 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.