Jump to content
Annons

EZ drummer i Samplitude 9SE

Recommended Posts

Pacanin (oregistrerad)
Postat

Hej

Har köpt EZ drummer till min ytterst enkla "studio" och det funkar fint att köra det för sig själv men när jag försöker starta pluggen i Samplitude så hittar den inte EZ drummer och klagar desstuom över drivrutinerna. Hur kan det fungera "utanför" men inte i Samplitude?

Datorn kör Vista.

Tacksam för svar om det är något som förstår något av vad denna nybörjaren babblar om?

Ciao.

/Visste inte om jag skulle posta detta i övriga inspelningsprogram eller inte.../

Annons
Postat

Hej

Har köpt EZ drummer till min ytterst enkla "studio" och det funkar fint att köra det för sig själv men när jag försöker starta pluggen i Samplitude så hittar den inte EZ drummer och klagar desstuom över drivrutinerna. Hur kan det fungera "utanför" men inte i Samplitude?

Datorn kör Vista.

Tacksam för svar om det är något som förstår något av vad denna nybörjaren babblar om?

Ciao.

/Visste inte om jag skulle posta detta i övriga inspelningsprogram eller inte.../

Hej Pacanin.

Vad menar du med att den klagar över drivrutinerna? Vad exakt för felmeddelande får du upp?

Har du några problem med några andra vst instrument? Har du dubbelkollat att sökvägen till vst-mappen är korrekt?

Pacanin (oregistrerad)
Postat

Hej

Testade ikväll och då fungerar det igen.

Måste vara ett"windowsfel"..... 🙁

Annars tack.

Jag är ingen datorguru, vill bara att det skall fungera 🙂

Postat

Hej

Testade ikväll och då fungerar det igen.

Måste vara ett"windowsfel"..... 🙁

Annars tack.

Jag är ingen datorguru, vill bara att det skall fungera 🙂

Fan vad bra! Glad att det funkar!

Men en sak du borde göra är att ta bort vista och köra win7 istället, datorn kommer må avsevärt bättre av det, plus att det är löjligt mycket bättre som OS.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.