Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena grabbar.

Nu är såhär att mitt Asus Xonar Essence STX ljudkort vägrar att funka ihop med mina Sennheiser hörlurar. Vad är det frågan om egentligen? Allt jag har att välja mellan är speaker och S/PDIF Pass through device. Hörlurarna inkopplade i ljudkorer med en såndär amp som kom med kortet, den där röda och vita en går i R och den andra i L. Någon som vet något?

Rock over London, Rock on Chicago.

Annons
Postat (redigerat)

post-29148-0-43172500-1318773036_thumb.jpg

Kan inte välja Headphones eller FP headphones bara 2 speakers, så fort jag tar headphones så försvinner allt ljud.

Redigerat av XXVII
Postat

det låter som du kopplar hörlurarna till rcakontakter vilket är fel då det är linjenivå.

fast du borde få ljud ändå egentligen

du måste koppla till hörlursutgången 6,3mm stereo

Postat

det låter som du kopplar hörlurarna till rcakontakter vilket är fel då det är linjenivå.

Jag kopplade in dom på Front R och Front L.

Jag har ljud när jag väljer 2 speakers från hörlurarna men jag vill välja headphones.

Postat

ja och det är alltså fel. koppla till hörlursutgången

Aight har fått det att funka, men vad är det för skillnad på FP headphones och headphones, tack för hjälpen föressten.

Postat
men vad är det för skillnad på FP headphones och headphones
FP headphones = Front Panel Headphones

Dvs. om du har en hörlursutgång i frontpanelen på din dators chassi kan du koppla en kabel mellan ljudkortet och chassit. Då får du en hörlursutgång på datorns framsida och slipper krypa bakom om datorn för att plugga in ett par hörlurar.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.