NutCase Postat 16 oktober 2011 Dela Postat 16 oktober 2011 Någon som har erfarenhet av NI:s Studio Drummer? Är det något värt att investera i om man redan har Superior Drummer? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LaBrea Postat 16 oktober 2011 Dela Postat 16 oktober 2011 Lyssna på demoklippen om du gillar ljudet 🙂 Annars, har du alla expansions till Superior Drummer? Personligen skulle jag nog skaffa dem först om ja behöver massa variation. Sen är nog, enligt mig, Steven Slate det enda som toppar SD2 på marknaden idag. Kanske Ocean Way också, men har för mig att det är dyrt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NutCase Postat 17 oktober 2011 Trådstartare Dela Postat 17 oktober 2011 Så det är inget revolutionerade med hur man skapar trumspår? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohnRick Postat 17 oktober 2011 Dela Postat 17 oktober 2011 Om du redan har Superior Drummer ser jag ingen anledning att skaffa Studio Drummer. Annat än om du vill ha just de specifika kiten förstås av någon outgrundli anledning. SDX slår det mesta på marknaden annars. Förutom månne Steven Slate Drums och Ocean Way drums enligt ovan. Sistnämnda går på närmare tio papp. Du kan alltid titta på Mixosaurus också. Kanske det mest verklighetstrogna hittills med 145 GB samplingar av ETT set. Kostar därefter: http://www.mixosaurus.com/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnthonyS Postat 17 oktober 2011 Dela Postat 17 oktober 2011 http://www.mixosaurus.com/ JÄKLAR vad bra det lät! 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Unicron Postat 17 oktober 2011 Dela Postat 17 oktober 2011 Har Studio Drummer. Tycker att det funkar bra till pop/rock. Dock slukar den CPU. Det tynger ner min MBP 2010 ganska hårt så jag brukar inte använda den så ofta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ramoand Postat 21 oktober 2011 Dela Postat 21 oktober 2011 Har Studio Drummer. Tycker att det funkar bra till pop/rock. Dock slukar den CPU. Det tynger ner min MBP 2010 ganska hårt så jag brukar inte använda den så ofta. Har tänkt skaffa Studio Drummer med Komplete 8 Ultimate men de låter ju inte så kul om den slukar CPU... Hur pass kraftfull dator har du? Är det så att du inte kan använda den i alls i stora projekt utan att det blir problem? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Unicron Postat 21 oktober 2011 Dela Postat 21 oktober 2011 Har tänkt skaffa Studio Drummer med Komplete 8 Ultimate men de låter ju inte så kul om den slukar CPU... Hur pass kraftfull dator har du? Är det så att du inte kan använda den i alls i stora projekt utan att det blir problem? I mm signatur står mina datorspeccar. Samt att jag all content från komplete på en lacie rugged 7200 rpmare genom FW800. Tycker att jag har en relativt stark dator som borde palla med den. Dock funkar alla dem andra pluggarna bra från komplete. Studio drummer är lite cpu-snålare om man väljer "lite"-versionen av varje kit. Antar att det blir mindre dubbar då. Ibland så kan jag inte ens köra den ensam i ett projekt utan att få cpu-overload. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ramoand Postat 21 oktober 2011 Dela Postat 21 oktober 2011 I mm signatur står mina datorspeccar. Samt att jag all content från komplete på en lacie rugged 7200 rpmare genom FW800. Tycker att jag har en relativt stark dator som borde palla med den. Dock funkar alla dem andra pluggarna bra från komplete. Studio drummer är lite cpu-snålare om man väljer "lite"-versionen av varje kit. Antar att det blir mindre dubbar då. Ibland så kan jag inte ens köra den ensam i ett projekt utan att få cpu-overload. Oj, men att du inte kan köra det ensamt på en så pass bra dator verkar ju nästan lite konstigt. Då måste det ju vara väldigt CPU tungt. När jag provade det i en musikaffär häromdan (vet inte vad det var för dator dock) så kunde jag köra 3 spår av Studio Drummer samtidigt utan problem. Hur är det med CPU:n från dom andra pluggarna, tänker mest på kompressorerna o så. Du skrev att dom funka bra men kan du använda effekterna typ kompressorer lika mycket som DAW:ets egna? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Unicron Postat 21 oktober 2011 Dela Postat 21 oktober 2011 Det måste ju nödvändigtvis inte vara pluggen som kräver för mycket. Kan ju vara något skit med min dator med. Så vill inte skrämma upp dig för mycket heller. Kanske finns fler som har studio drummer som kan säga något om hur krävande den är på deras burkar. Kör ju vanliga Komplete 8, så har ju samma pluggar som ultimate. Så har för mig att jag bara har bus compen och transient designer. Men kommer inte ihåg exakt. Men jag har inte testat dem alls tyvärr. Min dator gick sönder lagom tills att jag fick komplete ungefär. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LieS Postat 20 februari 2012 Dela Postat 20 februari 2012 Jag kollar runt på olika samplingsbibliotek, och är sugen på SD. Dock kan jag inte hitta om man kan få till bra vispar. Någon som vet? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohnRick Postat 20 februari 2012 Dela Postat 20 februari 2012 Jag kollar runt på olika samplingsbibliotek, och är sugen på SD. Dock kan jag inte hitta om man kan få till bra vispar. Någon som vet? Syftar du på Studio Drummer eller Superior Drummer? TIll den senare finns nu expansionsbibliteket "Roots", som har jazzkit med vispar. Addictive Drums har också ett jazzkit med vispmöjlighet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohnRick Postat 28 februari 2012 Dela Postat 28 februari 2012 Måste revidera min åsikt angående Studio Drummer - även om tråden har några månader on the neck. Jag har de "vanliga" biblioteken (SDX/AD/SSD osv), och trodde inte att Studio Drummer skulle tillföra något, men jag är impregnerad! Det har ett förvånansvärt crispt och autentiskt sound, även om vissa belackare vill hävda annorlunda. Mycket kan ju ha att göra med att trummorna spelades in i just samma Studio som i tråden tidigare nämnda Mixosaurus. Teldex gör mycket tror jag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 28 februari 2012 Dela Postat 28 februari 2012 Kanske det mest verklighetstrogna hittills med 145 GB samplingar av ETT set. Hur många studiodatorer i världen finns det som har 146 GB ramminne? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 28 februari 2012 Dela Postat 28 februari 2012 Jag tycker dom är jäkligt trögdrivna, fast sen började jag plocka bort splashar å annan skit som jag inte använde då funkade dom rätt bra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohnRick Postat 28 februari 2012 Dela Postat 28 februari 2012 Hur många studiodatorer i världen finns det som har 146 GB ramminne? Antar att det en retorisk fråga med "inte många". Det är därför allt kommer förinstallerat på en SSD-disk (eller vanlig 10000rpmare om man vill). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohnRick Postat 28 februari 2012 Dela Postat 28 februari 2012 Jag tycker dom är jäkligt trögdrivna, fast sen började jag plocka bort splashar å annan skit som jag inte använde då funkade dom rätt bra. Du syftar på Studio Drummer fortfarande antar jag? Ett alternativ för en del kan vara att ladda alla samplingar i RAM i stället. I kontakt är det under verktygsikonen och sedan sampler i stället för DFD. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LieS Postat 29 februari 2012 Dela Postat 29 februari 2012 Jag syftade på Studio Drummer för vispar, antar att det inte finns då. Ska kolla in superior drummer, tack för svar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 29 februari 2012 Dela Postat 29 februari 2012 Du syftar på Studio Drummer fortfarande antar jag? Ett alternativ för en del kan vara att ladda alla samplingar i RAM i stället. I kontakt är det under verktygsikonen och sedan sampler i stället för DFD. Jaså är inte det standardinställning? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohnRick Postat 4 april 2012 Dela Postat 4 april 2012 Jaså är inte det standardinställning? Nej, det verkar inte vara det. Fick infallet då jag sökte runt på andra forum (gearslutz etc). Streamas vanligtvis från disk, men man kan alltså ändra till att ladda in det i RAM. För övrigt - jävligt sent svar av mig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.